| کد خبر: 193257 |

‌جزئیات غرق شدن کشتی ‌شباهنگ‌ در دریای خزر

غرق شدن کشتی ‌شباهنگ‌ در دریای خزر به دلیل حادثه «فنی» بود.

تین نیوز

 مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که «آبگرفتگی» عامل اولیه غرق شدن کشتی شباهنگ است، گفت: کل خدمه این کشتی 9 نفر ‌شامل هفت نفر ایرانی و دو نفر هندی هستند که دچار مصدومیت خاصی نشدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علیرضا خجسته در تشریح آخرین جزئیات‌ غرق شدن کشتی شباهنگ‌ در دریای خزر اظهار داشت: یک کشتی متعلق به بخش خصوصی با نام «شباهنگ» که حامل 900 تن سرامیک بود، در آب‌های خزر منطقه لنکران در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان غرق شد.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: کشتی شباهنگ که ظرفیت آن یک‌هزار تن بود، جزو کشتی‌های بزرگ محسوب نمی‌شود‌.

وی بیان کرد: مسیر این کشتی باری حامل سرامیک، از بندر انزلی ایران به سمت بندر ماخاچ قلعه یا مخاچ کالا روسیه بود‌.

خجسته درباره علل وقوع این حادثه برای شباهنگ توضیح داد: علت اولیه حادثه، آبگرفتگی اعلام شده است اما اگر بخواهیم دقیق‌تر علت وقوع حادثه را بررسی کنیم، ضرورت دارد حتماً کمیته بررسی حادثه سازمان بنادر و دریانوردی با خدمه کشتی مصاحبه کند تا کل ابعاد حادثه بررسی شود و پس از آن نسبت به اعلام علت بروز حادثه، اقدام می‌شود.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سؤال که آیا علت وقوع این حادثه کاملاً فنی بوده است و آیا برخورد با شناور دیگر و غیره مطرح نیست؟ تصریح کرد: علت بروز این حادثه کاملاً فنی بوده است و چیز خاص دیگری گزارش نشده است، به هر حال در دریای خزر، بدی آب و هوا و یا نقص فنی شناور می‌تواند موجب بروز حادثه برای این نوع کشتی‌ها شود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که گفتم علت اولیه وقوع این حادثه آبگرفتگی اعلام شده است و برای بیان علت دقیق‌تر فنی و تخصصی، باید حتما مصاحبه با خدمه کشتی انجام شود تا به نتیجه درست دست یابیم.

همه 9 خدمه کشتی شباهنگ سالم هستند

خجسته درباره خدمه این کشتی ایرانی اظهار داشت: کل خدمه این کشتی 9 نفر ‌شامل هفت نفر ایرانی و دو نفر هندی هستند که بعد از وقوع آبگرفتگی، ‌درخواست کمک کرده‌اند، در این راستا نیروهای امداد و نجات کشور جمهوری آذربایجان که به محل حادثه نزدیک‌تر بودند، ‌برای کمک به خدمه وارد عمل شدند.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این حادثه هیچ‌یک از ‌خدمه این کشتی دچار مصدومیت خاصی نشده‌اند و همگی سالم هستند.

خدمه شباهنگ تا یکی دو روز آینده وارد ایران می‌شوند

خجسته اظهار کرد: خدمه این شکتی ابتدا در کشور مقصد معاینه‌ و سپس تحویل سفارت ایران می‌شوند و هماهنگی لازم برای انتقال آنها به ایران انجام می‌شود و پس از آن به طریق زمینی یا هوایی‌ به ایران وارد می‌شوند، البته نماینده شرکت کشتیرانی که بخش خصوصی هم هست در آن کشور پیگیری امور را انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت ایمنی و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: پیش‌‌بینی می‌شود خدمه این شناور ظرف یکی دو روز آینده وارد کشور شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.