| کد خبر: 193247 |

نقاط حادثه خیز جاده‌های اردبیل برطرف می‌شود

۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان اردبیل شناسایی شدند که بیش‌تر تصادفات جادهای در این مسیر ها روی میدهد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: جاده‌های این استان از ایمنی لازم برخوردار نبوده و برای برطرف شدن آن‌ها تلاش می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود امامی یگانه افزود: ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های این استان شناسایی شدند  که بیشتر تصادفات جادهای در این مسیر ها روی می‌دهد.

وی بابیان این‌که ۷۸ درصد تصادفات ناشی از انحراف به چپ و تخطی از سرعت مجاز است گفت: با برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز و احداث بزرگراه ها در استان می‌توان میزان تصادفات را در جاده‌ها کاهش داد.

امامی یگانه بیان کرد: امسال اعتبارات پروژه‌های ملی استان در حوزه راه نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و عملیات عمرانی در این حوزه رشد خواهد داشت.

وی  ادامه داد با افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آن علاوه بر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های در دست اجرا امکان شروع قطعات جدیدی از توسعه راه‌های استان فراهم می شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل  گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل -میانه شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به ۵۰درصد رسیده است.

امامی یگانه  افزود:تمام قطعات پروژه راه آهن اردبیل -میانه با ۱۰ پیمانکار ، ۶۷۰ دستگاه ماشین‌آلات و هزار و ۵۳۰ نفر فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این‌که محدودیت‌های مالی این پروژه برطرف شده است، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به تحقق و تکمیل این پروژه دارد و سال گذشته از محل فاینانس داخلی اعتبار مورد نیاز آن به میزان هفت هزار و ۵۰۰ میلیاررد ریال تامین شد و امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فاینانس و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه ۹۸ به این پروژه اختصاص می‌یابد.

معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اعلام کرد: طرح اتصال راه‌آهن اردبیل - مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز مورد توافق مقام های ۲ کشور قرار گرفته و جزو طرح‌های اجرایی در سال‌های آتی خواهد بود.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.