| کد خبر: 193123 |

◄ اولین اظهارنظر رئیس جدید بنیاد مستضعفان درباره آزادراه تهران شمال

رئیس جدید بنیاد مستضعفان در اولین اظهارنظراز تسریع در اتمام آزاده راه تهران شمال و پروژه های نیمه تمام خبرداد و گفت: نمی‌توانم زمان اتمام پروژه پلاسکو را اعلام کنم.

تین نیوز

رئیس جدید بنیاد مستضعفان در اولین اظهارنظر بدون اعلام زمان خاصی فقط از «تسریع در  اتمام آزاده راه تهران شمال» و پروژه های نیمه تمام خبرداد و گفت: نمی‌توانم زمان اتمام پروژه پلاسکو را اعلام کنم.

به گزارش تین‌ نیوز پرویز فتاح در معارفه خود با اعلام این‌که تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی در بنیاد مستضعفان تکمیل خواهد شد و هر تصمیمی که سعیدی کیا اتخاذ کرده تصمیم ما است، اظهار کرد: طی دو روز آینده بازدیدی از آزادراه تهران شمال با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد این آزادراه به‌سرعت طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده انجام شود چراکه بنیاد مستضعفان در کنار دولت و وزارت راه است.

بیشتر بخوانید:

بهمن ماه سال گذشته بود که محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرد قطعه یک آزادراه تهران-شمال در تابستان سال ۱۳۹۸ به مرحله بهره برداری می‌رسد و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز در مورد قطعه یک این آزادراه اعلام کرد که پروژه مذکور با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی همراه بوده و فقط بخش کمی از عملیات اجرایی آن باقی مانده است.

طول منطقه یک آزادراه تهران-شمال ۳۲ کیلومتر است و از پروژه‌های بزرگ عمرانی در کشور به شمار می‌آید و تمامی فناوری‌های روز جهان در این پروژه استفاده شده است، پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و همچنین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک خواهد شد و بهره برداری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آزادراه تهران - شمال، پروژه بزرگ راه‌سازی در کشور است که در چهار قطعه ۳۳، ۲۱، ۴۷ و ۲۰ کیلومتری شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می‌کند. 

محمد سعیدی‌کیا رئیس پیشین بنیاد مستضعفان، بهمن ماه گذشته، با بیان اینکه تاکنون سه هزار و 400 میلیارد تومان بابت ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال هزینه شده است گفت: قطعه 2 آزادراه تهران-شمال هم شروع به کار شده است و مراحل عملیات آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای ساخت قطعه 2 و 3 چیزی حدود هشت تا 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از طریق جذب فاینانسور تامین خواهد شد.

نمی‌توانم زمان اتمام پروژه پلاسکو را اعلام کنم

رئیس جدید بنیاد مستضعفان همچنین در مورد وضعیت پلاسکو نیز بیان کرد: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر نیز در ساختمان جدید مجوز دریافت کردند و فعالیت‌ها در این خصوص در حال انجام است به‌زودی با نمایندگان صنف جلسه برگزار می‌کنیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم تا پروژه به اتمام نرسیده بنیاد مستضعفان مسئول است.

وی ادامه داد: پلاسکو نکاتی دارد که باید مدنظر قرار گیرد و در اولین فرصت در محل پلاسکو حضور خواهیم یافت.

فتاح در مورد اتمام پروژه پلاسکو طبق زمان‌بندی اعلام‌شده تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم زمانی را اعلام کنیم که شرمنده شویم اما هر طور شده پلاسکو را به اتمام خواهیم رساند.

دنبال رقابت با دولت نیستیم

رئیس جدید بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این بنیاد قصد ندارد با دولت رقابت کند و به‌طور حتم با دولت فعلی و بعدی هماهنگ عمل خواهد کرد، گفت: علاوه بر این باید از موازی‌کاری با بخش خصوصی جلوگیری شود و درعین‌حال فعالیت‌ها را به این بخش واگذار کنیم.

 اظهار کرد: قصد نداریم جای دولت را بگیریم و نمی‌دانیم به چه علت مسائلی مطرح می‌شود که بنیاد قصد دارد جای دولت را بگیرد. بروید و فعالیت‌های بنیاد را روی ترازو قرار دهید و با دولت مقایسه کنید. به‌هیچ‌وجه چنین مسئله‌ای قابل قیاس نیست و بنیاد قصد ندارد به‌جای دولت فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد، تصریح کرد: نهادهای بازرسی وجود دارند و ما از شفافیت استقبال می‌کنیم اما درعین‌حال نباید همه‌وقت مدیران ما به مسائل این‌چنین اختصاص یابد.

وی با اشاره به این‌که عملکرد بنیاد مستضعفان طبق اساس‌نامه است و اگر دفتر مقام معظم رهبری نیز نظری دارند باید در متن اساس‌نامه گنجانده شود گفت: دوستان ما در هیات امنا طبق برنامه سه‌ساله و برنامه‌های قبلی عمل کرده‌اند و بنده نیز امانتی را از بنیاد مستضعفان تحویل می‌گیریم و تصورم بر این است که با توجه به تازه‌نفس بودن سرعت فعالیت‌ها در این بنیاد افزایش می‌یابد و باید تاکید کنیم انصافا بنیاد طی سال‌های اخیر چابک شده است.

بنیاد مستضعفان صرفاً یک بنیاد اقتصادی نیست

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مقوله سود در بنیاد گفت: این‌که سودهای به‌دست‌آمده در بنیاد صرف چه بخشی می‌شود مسئله‌ای است که به‌طور دقیق تعریف خواهد شد این‌که به محرومیت‌ها توجه کنیم، آزادراه یا اتوبان بسازیم و یا این‌که به بخش‌های دیگری توجه کنیم. قطعاً با توجه به نظر مقام معظم رهبری اولویت بنیاد رسیدگی به محرومان و توانمندسازی آن‌ها است و بنیاد مستضعفان صرفا یک بنیاد اقتصادی نیست.

فتاح با تاکید بر این‌که سازمان صداوسیما نباید بنیاد مستضعفان را تنها بگذارد و از آن‌ها درخواست می‌کنیم همانند همکاری‌شان در کمیته امداد امام خمینی با بنیاد مستضعفان همکاری کنند گفت: این‌یک وظیفه ملی است و قطعا باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که بنیاد مستضعفان یک‌نهاد عمومی غیردولتی تعریف‌شده است گفت: آیا ما نهاد عمومی غیردولتی هستیم یا بنیاد مستضعفان نهادی انقلاب اسلامی است. به‌طور حتم بنیاد مستضعفان وابسته به تبار شهدا و امام خمینی (ره) است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.