| کد خبر: 192978 |

افتتاح متروی هشتگرد پایان تابستان

معاون وزیر راه و شهرسازی خبراز سفر ۴۵ دقیقه‌ای هشتگرد ـ تهران داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: متروی شهر جدید هشتگرد تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حبیب‌اله طاهرخانی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متروی شهر جدید هشتگرد تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به اینکه شهر جدید هشتگرد، ظرفیت سکونتی بالایی دارد، با افتتاح این مترو استقبال خوبی از سوی مردم مواجه خواهد شد و می‌تواند به عنوان بازار هدف اقشار کم‌درآمد تهران، عمل کرده و بازار مسکن پایتخت را ساماندهی کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره مدت زمانی سفر ریلی از هشتگرد به تهران گفت: قطار فوق‌العاده تهران هشتگرد، ۴۵ دقیقه‌ای به مقصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره افزایش تسهیلات مسکن مهر افزود: افزایش تسهیلات پروژه‌های مسکن مهر ابلاغ شده و لیست واحدهای مشمول در حال احصاء است. ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول تسهیلات جدید می‌شود که ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید قرار دارند.

طاهرخانی با بیان اینکه ساخت ۵۸ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده است، گفت: برای ساخت این واحدها، آماده‌سازی و زیرسازی اراضی در اولویت قرار دارد. همچنین احداث ۱۰۰ هزار واحد دیگر نیز نهایی شده که در مرحله اولیه جانمایی و صدور پروانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه استقبال پیمانکاران از پروژه‌های مسکونی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن قابل توجه بوده است، افزود: از آنجایی که شهرهای جدید روند رو به رشدی دارند، استقبال خوبی از سوی سازندگان برای احداث واحدهای مسکونی مشارکتی در شهرهای جدید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره متروی هشتگرد گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای احداث خط ریلی و ایستگاه متروی هشتگرد هزینه شده و برای اتمام آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

طاهرخانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره ۷۰۰۰ متقاضی مسکن مهر پردیس که بدون واحد مسکونی مانده بودند، تصریح کرد: همه این ۷۰۰۰ متقاضی تأمین واحد شده‌اند.

به گفته وی، هزینه ساخت هر واحد مسکونی برنامه اقدام ملی، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص متروی پرند خاطرنشان کرد: متروی پرند را شهرداری تهران می‌سازد و شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص آن نقشی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.