| کد خبر: 192972 |

طی 40 روز گذشته رخ داد

◄ جان باختن 16 نفر در 3 تصادف مرگبار جاده لار-جهرم

ظهر دیروز ۳۱ تیرماه چهار نفر در تصادف جاده لار-جهرم در حالی جان خود را از دست دادند.

تین نیوز

ظهر روز ۳۱ تیرماه چهار نفر در تصادف جاده لار-جهرم جان در حالی جان خود را از دست دادند که  آمار کشته شدگان این محور در 40 روز اخیر به 16 نفر می رسد. 

به گزارش تین نیوز، کمتر از چهل روز پیش نیز طی دو تصادف دیگر  ۱۲ نفر در این مسیر جان خود را از دست دادند.. اکثر این حوادث در اثر رخ به رخ شدن خودروها در جاده یک طرفه این محور بوده و این در حالی است که سازمان راهداری تاکید دارد که این جاده استاندارد است. 

untitled

از ابتدای انتشار این خبر بار دیگر برخی کاربران شبکه‌های مجازی فضای مجازی به انتقاد از شرایط خطرناک این جاده پرداختند. همچنین صبح امروز هم تجمع مردم از اداره و راه و شهرسازی شروع شد و تا اداره فرمانداری ادامه پیدا کرد. در این تجمع خانواده داغ‌دیده افراد کشته‌شده با در دست داشتن عکس عزیزان خود خواستار جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه شدند. همچنین خواسته این خانواده‌ها و مردم شهرستان ، تغییر مسیر خودروهای سنگین، شروع احداث باند دوم جاده و همچنین استعفا رئیس اداره کل راه و شهرسازی بوده است.

در همین حال همچون تصادف پیشین این جاده که نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به دیدار معاون رئیس‌جمهور و وزیر راه رفتند و قول‌هایی از آن‌ها برای ساماندهی این جاده گرفتند این بار نیز  نماینده مردم لارستان از تماس وی با اسلامی وزیر راه و شهرسازی خبر داد که در آن تقاضای یک جلسه فوری برای رسیدگی و تصمیمات قاطع مدیریتی با حضور شخص وزیر مطرح‌شده است.این جلسه قرار است ساعت 19:30 امروز ، در دفتر وزیر راه انجام شود .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    شوتی.
    شوتی .
    شوتی.
    این جاده محل گذر شوتی هاست.

    بهتره قبل از جاده، وضعیت اقتصادی و معیشت اسف بار مردم درست بشه. وقتی انسانها برای به دست آوردن چند میلیون پول حاضرند با خودروهای(فرغون های)تولید داخل با سرعت نزدیک به 180 تا 200 کیلومتر در ساعت حرکت کنند عاقبتی جزء تصویر بالا نخواهد داشت.

  • ناشناس 1 0

    محور بندرعباس-کهورستان-لار-جهرم-شیراز- محل گذر بارهایی که با وزنهای غیر متعارف توسط کامیونهای غیر تخصصی حمل میشود.

    چون در این محور متاسفانه پلیس راه هیچ اقدامی جهت کنترل وزن کامیونها انجام نمیدهد.

    به طور مثال از مبدا بندرعباس شمش آهن به مقصد اهواز به وزن 30 تن برای کامیونهای 5 محور 12 الی 18 چرخ اعلام بار میشود.

    از لحاظ تخصصی کامیونهای کمرشکن 6 محور با 22 چرخ یا 7 محور 26 چرخ با سرعت حداکثر 60 کیلومتر در ساعت قادر به حمل این بار با وزن 30 تن میباشد.

    در حال حاضر سازمان حمل و نقل بندرعباس بدونه توجه به ضررهای مادی و معنوی از جمله ویرانی راهها و پایین آمدن ایمنی و... از دست رفتن جان انسانها و با در نظر گرفتن سود کاخانه های فولاد اقدام به اعلام بار شمش 30 تنی برای کامیونهای 5 محور 12 الی 18 چرخ(چون وزن کامیونهای 5 محور 18 چرخ از 5 محور 12 چرخ 2 تن سنگین تر است تعداد کمی از این کامیونها قادر به حمل شمش 30 تنی هستند) میکند.سرعت این کامیونها گاها به 100 کیومتر در ساعت میرسد.تمامی این بارها با وزن غیر متعارف از این محور گذر میکنند.

    متاسفانه سازمان حمل و نقل که خود متولی ایمنی ایست در چنین مواردی خودش علت از دست رفتن ایمنی در جادهاست.

  • ناشناس 1 0


    به نظر میرسه پلیس راه محور لار-جهرم چند روزی ایست وزن کامیونهای عبوری از این محور را کنترل میکنه.

    به گفته رانندگان، کامیونهای حامل شمش آهن با وزن غیر متعارف 30 تن برای کامیونهای 12 چرخ را با در نظر گرفتن نمره منفی جریمه میکنه و برای تعیین تکلیف به سازمان راهداری استان فارس معرفی میکنه.

    لطفا کمی توجه کنید!!!!!

    سازمان حمل و نقل استان هرمزگان مجوز اعلام بار و بارگیری شمش آهن به وزن 30 تن برای کامیونهای 12 چرخ را صادر میکنه.

    پلیس راه استان هرمزگان هم برای تردد این کامیونها با وزن غیر متعارف مانعی نمیبینه.


    پلیس راه استان فارس چند روزی به واسطه اتفاقات اخیر این محور،رانندگان را جریمه میکنه و برای تعیین تکلیف رانندگان را به همان سازمانی معرفی میکنه که شعبه استان هرمزگان همان سازمان مجوز اعلام بار را صادر میکنه.

    این هماهنگی بین دستگاها منو کشته.