| کد خبر: 192970 |

◄ رویارویی با دو چالش جدی در پروازهای حج 98

معاون حمل و نقل وزیر راه ‌شهرسازی عدم همکاری عربستان در زمینه اعزام حجاج و عملیاتی شدن ترمینال سلام را دو چالش عملیات پروازهای حج امسال برشمرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه ‌شهرسازی عدم همکاری عربستان در زمینه اعزام حجاج و عملیاتی شدن ترمینال سلام را دو چالش عملیات پروازهای حج امسال برشمرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شهرام آدم نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط خاص پروازهای حج تمتع 98 امسال عنوان کرد: در حج امسال دو موضوع حائز اهمیت بود اول اینکه با توجه به عدم همکاری عربستان در زمینه اعزام حجاج ، می‌بایست همه ۸۸ هزار و ۵۵۰ حجاج ایرانی را تنها با پروازهای ایران‌ایر اعزام میکردیم و موضوع دوم آماده شدن و عملیاتی شدن ترمینال سلام بود.

وی در ادامه افزود: برای حل این چالش‌ها بایستی جلسات فنی و تخصصی متعدد و نظارت‌های لازم توسط دفتر نظارت سازمان صورت می گرفت که این مهم انجام و قبل از شروع پروازها با حضور وزیر راه وشهرسازی تست های آزمایشی آن انجام و پس از افتتاح توسط رئیس‌جمهور نهایتا در روز ۱۷ تیرماه اولین پرواز انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائرین از ۱۹ فرودگاه کشور درحال انجام است، گفت: تا آخرین ساعات روز ۳۰ تیرماه مجموعا 42 هزار و738 زائر با ۱۷۳ پرواز «هما» اعزام شدند که از این تعداد 11 هزار و 4 نفر با ۴۴ پرواز از فرودگاه امام و تعداد 31 هزار و 734 نفر  با ۱۲۹ پرواز از سایر فرودگاه‌ها صورت پذیرفته است.

آدم‌نژاد افزود: پروازهای رفت تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و پروازهای برگشت از ۲۶ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور انجام خواهد گرفت.

آدم‌نژاد در ادامه گفت : ممکن است با توجه به افزایش پذیرش ۲۰۰۰ زائر دیگر به نسبت آمار قبلی تغییرات جزئی در زمان اتمام عملیات رفت و برگشت را شاهد باشیم.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته پروازهای امسال رضایتمندی حجاج را در بر داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.