| کد خبر: 192806 |

◄ اسلامی: من هم بعد از 28 سال صاحب خانه شدم

وزیر راه و شهرسازی گفت: بنده بعد از 28 سال صاحب‌خانه شدم، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد افت قیمت در بازار مسکن هستیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خود بنده بعد از 28 سال صاحب‌خانه شدم، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد افت قیمت در بازار مسکن هستیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز عملیات ایمنی و اضطراری به شناسایی و اعمال قانون خانه‌های خالی اشاره کرد  و افزود:  طرح تام کاد (تأمین مسکن کارکنان دولت) یک نسخه‌ای دارد که فقط شامل بنگاه‌های دولتی نمی‌شود و هر بنگاهی که بخواهد کارکنان خودش را صاحب‌خانه کند و تضمینی داشته باشد که حقوق این‌ها را ماهیانه پرداخت می‌کند و می‌تواند هزینه را از حقوقشان کسر کند می‌توانند عضو این طرح شوند

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی مراکز دولتی و غیردولتی برای اینکه بتوانند از طرح مسکن کارمندان استفاده کنند باید نسبت به ایجاد صندوق‌های پس انداز اقدام کنند، ابراز کرد: در این طرح اولویت با خانه اولی‌ها است که ما این طرح را خدمت رئیس‌جمهور تقدیم کرده‌ایم و ما منتظر هستیم تا سازمان برنامه‌وبودجه سند آن را ابلاغ کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح بسیار سازنده و امیدبخش برای خانه‌دار شدن جوانان است، گفت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که تمام اطلاعات درباره واحدهای مسکونی جمع‌آوری شود و با یک مدل نرم‌افزاری این اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی متصل کنیم تا خانه‌های خالی شناسایی شود.

اسلامی به  افزایش 30 درصدی اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: این رقم میانگین است و معدل افزایش قیمت‌ اجاره‌بها در سه ماه اول امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته 30 درصد بوده و ممکن است در برخی مناطق این نرخ کمتر یا بیشتر باشد.

وی در خصوص توصیه‌اش به‌به مردم مبنی بر اینکه خانه نخرند، توضیح داد: جامعه هدف ما خانوارهایی هستند که  متقاضی خرید خانه‌های زیر 100 متر هستند و ما در سال‌های 98 و 99 نسبت به ساخت و تحویل 400 هزار واحد مسکونی با این مشخصات به جامعه هدف اقدام خواهیم کرد.

او گفت: برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قراردادیم که 60 هزار واحد آن متعلق به تهران و شهرهای اطراف تهران است؛ از سوی دیگر برای شهر تهران هم قرارداد ساخت 100 هزار واحدی با وزارت دفاع منعقد کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این واحدها به مخاطب و قشر اصلی که نیازمند مسکن هستند عرضه می‌شود.

اسلامی با اشاره به میزان ازدواج در سال گذشته و تقاضا برای مسکن اظهار داشت: در سال 97 حدود 545 هزار فقره ازدواج ثبت شده است که ما 80 درصد این ازدواج‌ها را جامع هدف خود میدانیم و 400 هزار واحد باید بین آن‌ها توزیع شود.

او افزود: خود بنده بعد از 28 سال صاحب‌خانه شدم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.