| کد خبر: 192700 |

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد:

◄ درخواست آزادسازی 5 ساله واردات خودرو هیبریدی به شورای نگهبان رفت

واردات خودروهای هیبریدی به کشور قطعا نه به نیروی کار صدمه‌ای وارد می‌کند و نه تولید کشور را متاثر خواهد ساخت چرا که خودروسازی ایران تا به امروز موفق به تولید این نوع خودرو نشده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ارسال طرح واردات خودروهای هیبریدی به شورای نگهبان خبر داد و گفت: احتراق خودروهای غیر استاندارد عامل آلودگی هوا در کلان‌شهرهایی مانند اصفهان، تهران، شیراز ، مشهد و تبریز  است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اکبر ترکی در گفت‌وگو با این شبکه خبری باتاکید بر حمایت از اشتغال و تولید داخلی، اظهار کرد: در حالی که تولید داخلی خودرو هیبریدی و یا برقی-بنزینی در کشور میسر نیست، چرا باید واردات آن به کشور ممنوع اعلام شود.

نماینده مردم فریدن در مجلس با بیان این مطلب که به اعتقاد نمایندگان باید واردات خودروهای هیبریدی، با تعرفه کم آزاد شود، افزود: واردات خودروهای هیبریدن به کشور قطعا نه به نیروی کار صدمه‌ای وارد می‌کند و نه تولید کشور را متاثر خواهد ساخت چرا که خودروسازان تا به امروز موفق به تولید این نوع خودرو نشده اند.

وی در توضیح چگونگی واردات این خودروهای گفت: در طرحی که به شورای نگهبان ارسال شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌اند تا واردات خودروهای سوخت پاک، به مدت 5 سال آزاد و تعرفه حداقلی بر آن‌ها مترتب شود.

ترکی با اشاره به این‌که واردات خودروهای هیبریدی علاوه بر ایجاد فضای رقابت، مشوق خودروسازان داخلی برای ساخت خودروهای سوخت پاک است، گفت: به اسم حمایت از کارگر ایرانی و تاکید بر خرید کالای ایرانی، خودرو در کشور شکل انحصاری به خود گرفته و متاسفانه وزارت صمت نیز توجهی کافی به این مقوله ندارد.

به گفته وی، در طرح نمایندگان واردات خودرو هیبرید به کشور تا زمانی مجاز است که خودروسازان داخلی قادر باشند به حدی از قابلیت تولید خودرو هیبرید در ایران دست پیدا کنند که نیازهای کشور در این بخش تامین شود چرا که به اعتقاد ترکی انحصار خودروسازی در ایران به نفع مردم و صنعت کشور نیست.

ترکی در پاسخ به این پرسش که، آیا شورای نگهبان با طرح نمایندگان موافقت می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: تا به امروز خودروسازان ما نتوانسته‌اند خودرو هیبرید تولید کنند؛ بنابراین طرح مجلس مغایرتی با قوانینی مانند حمایت از تولید داخلی ندارد، اما این‌که طرح در شورای نگهبان مصوب شود یا نه، برما پوشیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این نکته نیز اشاره داشت که، با به تصویب رسیدن طرح مجلس در شورای نگهبان، دولت موظف خواهد بود تا واردات خودرو هیبرید به کشور را تحت شرایطی مجاز اعلام کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.