| کد خبر: 192692 |

◄ راه‌اندازی کمپین برای پیشگیری از آسیب‌ ترافیکی به کودکان

افراد علاقه‌مند به انجام این کار انسان‌دوستانه می‌توانند در اینستاگرام به آدرس Baby_seat_car و در تلگرام به آدرس https://t.me/Baby_seat مراجعه نموده و اطلاعات مربوط به چگونگی مشارکت مالی یا اهدای صندلی به بانک صندلی کودک را به‌دست آورند.

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه‌اندازی کمپین پیشگیری از آسیب‌ ترافیکی به کودکان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  فاطمه باختری اقدم در مورد دلایل راه‌اندازی این کمپین که در اینستاگرام به آدرس Baby_seat_car  و در تلگرام به آدرس https://t.me/Baby_seat فعال است، به این شبکه خبری گفت: حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ در ایران است و در این بین کودکان جزو گروه آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت در سال 2018 ،  روزانه 224 کودک در اثر حوادث ترافیکی جان می‌بازند و این اتفاق امروز و فردا و فرداهای دیگر هم اتفاق خواهد افتاد و در این بین سهم کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این در حالی است که کودکانی که از حوادث رانندگی زنده می‌مانند نیز اغلب آسیب شدیدی می‌بینند چون اکثر آسیب‌ها به سر وارد می‌شود.

photo_2019-07-19_17-20-38

او با بیان این‌که حوادث ترافیکی بار روانی و  اقتصادی شدید بر خانواده و جامعه وارد می‌کند، اظهار کرد: یکی از راهکارها، برای پیشگیری از مرگ و آسیب کودکان، استفاده از صندلی خودرو برای کودکان است.

وی گفت: در حال حاضر 33 کشور جهان قانون استفاده از این وسیله را دارند و برای کودکان زیر ،10 سال یا قد زیر 135 سانتی‌متر از صندلی کودک استفاده می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: صندلی خودروی کودکان، حکم کمربند ایمنی بزرگسالان را دارد و 50 تا 80 درصد از مرگ و آسیب کودکان جلوگیری می‌کند.

باختری اقدم افزود: کودکان باید از دوران نوزادی از این وسیله در داخل خودرو استفاده کنند و بر همین اساس توصیه می‌شود خانواده‌ها صندلی خودروی کودک را بر اساس سن و وزن کودک خریداری و در داخل خودرو مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، او با تاکید بر این‌که اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و دسترسی به این وسیله می‌تواند باعث استفاده بیشتر خانواده‌ها از آن شود، بیان کرد: خانواده‌ها در نظر داشته باشند در خرید سیسمونی بهتر است این وسیله به جای روروئک و سایر وسایل گران که خیلی کاربرد ندارند، خریداری شود.

این استاد دانشگاه خطرنشان کرد: در عین حال، وجود بانک صندلی خودروی کودک نیز می‌تواند راهکاری باشد  که هم دسترسی کودکان را به این وسیله افزایش دهد و هم گام مهمی در جهت اعتلای فرهنگ استفاده از آن باشد.

وی گفت: بانک صندلی خودروی کودک قصد دارد بعد از تجهیز شدن، این وسیله را برای ارتقای سلامت کودکان به آنان امانت دهد.

به گزارش تین نیوز، باختری اقدام تاکید کرد: خانواده‌هایی که این وسیله را داشته و اکنون فرزندانشان بزرگ شده و از این وسیله استفاده نمی‌کنند می‌توانند آن را به این مرکز بسپارند.

او افزود: همچنین افرادی‌که می‌خواهند در این امر خیر و انسان دوستانه شرکت کنند می‌توانند صندلی‌ها را خریده و به بانک صندلی کودک واقع در مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث جاده‌ای به آدرس تبریز، جنب برج شهران، تحویل دهند.

باختری اقدم خاطرنشان کرد: این بانک خیریه است و برای تجهیز آن حمایت همه جانبه از سوی مردم و مسئولان مورد نیاز است و در صورت موفقیت، می‌تواند در کل کشور چنین حرکتی شکل گیرد.

به گفته این استاد دانشگاه، افراد علاقه‌مند به انجام این کار انسان‌دوستانه می‌توانند در اینستاگرام به آدرس Baby_seat_car  و در تلگرام به آدرس https://t.me/Baby_seat مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به چگونگی مشارکت مالی یا اهدای صندلی به بانک صندلی کودک را به‌دست آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.