| کد خبر: 192690 |

هنوز نابه سامانی در بازار لاستیک وجود دارد؛

رقابت نابرابر لاستیک‌های تولید داخل با تایرهای وارداتی

کارخانه های داخلی توان تأمین بازار داخلی لاستیک را دارند، اما در شرایط کنونی صنایع داخلی نمی توانند با محصولات خارجی از نظر قیمت رقابت کنند.

تین نیوز

 رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: کارخانه های داخلی توان تأمین بازار داخلی لاستیک را دارند، اما در شرایط کنونی صنایع داخلی نمی توانند با محصولات خارجی از نظر قیمت رقابت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات بازار لاستیک، گفت: وزارت صمت باید یک بار برای همیشه، تکلیف خود را با موضوع تأمین سالانه 5 میلیون حلقه لاستیک به ویژه برای کامیون داران روشن کند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، ظرفیت کارخانجات داخلی برای تولید لاستیک 1/5 میلیون حلقه است، از این رو مابقی باید از خارج از کشور تأمین شود.

لاستیک یکی از پرمصرف ترین قطعات و تجهیزات یدکی در کامیون ها و خودروهای سنگین است، از این رو این قلم در میزان هزینه خودروهای سنگین بسیار تأثیرگذار است

وی گفت: لاستیک یکی از پرمصرف ترین قطعات و تجهیزات یدکی در کامیون ها و خودروهای سنگین است، از این رو این قلم در میزان هزینه خودروهای سنگین بسیار تأثیرگذار است.

هنوز نابه سامانی در بازار لاستیک وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به تلاطمات بازار لاستیک، دولت موظف شد که نرخ لاستیک های دولتی را به صورت سالانه اعلام کند، اما با وجود اقدامات صورت گرفته، هنوز نابه سامانی در بازار لاستیک وجود دارد.

صنایع داخلی نمی توانند با محصولات خارجی از نظر قیمت رقابت کنند

وی گفت: به نظر من کارخانه های داخلی توان تأمین بازار داخلی لاستیک را دارند، اما در شرایط کنونی صنایع داخلی نمی توانند با محصولات خارجی از نظر قیمت رقابت کنند.

واردکنندگان برای واردات لاستیک خارجی، ارز دولتی دریافت می کنند؛ اما تولیدکنندگان داخلی نه

کاظم زاده ادامه داد: علت این مسئله این است که واردکنندگان برای واردات لاستیک خارجی، ارز دولتی دریافت می کنند، اما تولیدکنندگان داخلی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید لاستیک از دریافت ارز دولتی محروم بوده و مجبورند که این محصولات را با ارز نیمایی یا آزاد وارد کنند.

وزارت صمت باید به رقابت نابرابر لاستیک تولید داخل با لاستیک های وارداتی پایان دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت صمت باید به رقابت نابرابر لاستیک تولید داخل با لاستیک های وارداتی پایان دهد، یعنی آنکه دولت باید برای واردات مواد اولیه لاستیک به مانند واردات لاستیک، ارز دولتی اختصاص دهد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته در شرایط کنونی انتقاداتی مانند انتقال بخش اعظمی از لاستیک های تولید داخل به بازار سیاه یا افزایش غیرمنطقی قیمت لاستیک در بازار مطرح است که قطعا وزارت صمت و دستگاه های نظارتی باید با این اقدامات برخورد کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.