| کد خبر: 192630 |

بندر چابهار آماده جذب کالا و سرمایه گذاری است

بندر چابهار با توجه به فراهم بودن برخی زیرساخت‌ها هم اینک برای جذب کالا و سرمایه گذاری آماده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با توجه به فراهم بودن برخی زیرساخت‌ها هم اینک برای جذب کالا و سرمایه گذاری آماده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست تسریع در امور تجاری، بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار ظرفیت واردات دام زنده، کانتینر و ورود و خروج و ترانزیت انواع کالا را دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد کالا‌های شرکت بازرگانی دولتی از این بندر وارد خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی مستقر در بندر چابهار نظیر اداره بنادر، گمرک، منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها باید بدون توجه به مرز‌های فعالیتی با تعامل بیش از پیش امور مربوطه را پیش ببرند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش درآمد خود نیستیم و با وجود مشکلات موجود تمام هزینه‌ها را کاهش داده و تخفیف‌های لازم در نظر گرفته شده است.

راستاد افزود: الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری نیز بزودی انجام می‌شود و می‌توانند از مزایای منطقه آزاد نیز استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مسیر رفت و آمد، جابجایی و ترانزیت کالا در بندر چابهار باید در حد افزایش حجم کالا رقابت پذیر باشد و جاده‌های منطقه نیز بایستی متناسب با تجهیزات موجود، بازاریابی‌ها و فعالیت این بندر مورد توجه قرار گیرد.

راستاد خواستار تکمیل زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و امکانات حمل و نقل شد و افزود: بنادر و دریانوردی همه توان خود را برای توسعه سیستان و بلوچستان بکار گرفته و میلیون‌ها دلار هزینه تجهیز و ساخت بندر کرده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به اتفاق استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از بخش‌های مختلف بنادر چابهار و انبار‌ها و سایر تاسیسات بازدید کردند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.