| کد خبر: 192626 |

۸ درصد از تصادفات استان فارس در کمربندی شیراز رخ می‌دهد

براساس آمار 58 درصد از جان باختگان سر صحنه، 5 درصد حین انتقال و 36 درصد در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

تین نیوز

 رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه ۸ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در کمربندی شیراز رخ می‌دهد، گفت: کمربندی شیراز متولی مشخصی در ایمن‌سازی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در نشست خبری با بیان اینکه براساس آمارها استان فارس رتبه نخست حوادث ترافیکی را دارد، اظهار داشت: استان فارس در بحث تصادفات رتبه 14 کشور را دارد که 8 درصد از کل تصادفات جاده‌ای استان در کمربندی شیراز رخ می‌دهد. 

وی با بیان اینکه کمربندی شیراز متولی مشخصی در ایمن‌سازی ندارد، گفت: وجود شهرک‌ها در اطراف کمربندی  این مناطق را به یک رینگ شهری تبدیل کرده و موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس افزود: براساس آمار 58 درصد از جان باختگان سر صحنه، 5 درصد حین انتقال و 36 درصد در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. 

سرهنگ دهقانی به کاهش ٤ درصدی متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی در جاده‌های استان در گذشته اشاره و اعلام کرد: این در حالی است که تابستان گذشته نسبت به مدت مشابه سال ٩٦ شاهد افزایش ١٤ درصدی متوفیان بودیم.

وی با اشاره به طرح ترافیکی تابستانه که از ٣١ خرداد آغاز شده و تا ٣١ شهریورماه ادامه دارد، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در تابستان امسال نسبت به سال گذشته شاهد حوادث کمتری در جاده‌های فارس باشیم.

سرهنگ دهقانی از آغاز رسمی گروه کنترل ترافیک در محورهای استان در قالب تیم‌های نامحسوس خبر داد و گفت: 25 دستگاه خودرو نامحسوس وارد محورها می‌شود  و 107 تیم گشت آشکار و ٢٦ تیم گشت نامحسوس نیز روزانه به محورهای شمال فارس اعزام  می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای نورآباد-گچساران، قائمیه-کازرون، کمربندی شیراز به طول٤٢ کیلومتر و فیروزآباد-شیراز بیشترین محورهای حادثه‌خیز استان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.