| کد خبر: 192603 |

پاسخ معاون حمل و نقل شهردار به عضو شورای شهر تهران

◄ انتظار نداشته باشید سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان از مردم تهران پول پارک خودرو بگیریم

ادعای وجود حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت، با واقعیت فاصله زیادی دارد و تعداد فضاهایی که واقعا می‌توان بابت پارک در آن‌ها از خودروها دریافت وجه کرد، به ۱۵ درصد این تعداد هم نمی‌رسد.

تین نیوز

در پی مصاحبه علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و اظهارات ایشان در خصوص از دست رفتن ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد پارک حاشیه ای، معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران متن پاسخ ارسال شده برای شورای شهر در جواب تذکر قبلی این عضو شورا را در اختیار رسانه ها قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این پاسخ اشاره شده که ادعای وجود حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه ای قابل مدیریت، با واقعیت فاصله زیادی دارد و تعداد فضاهایی که واقعا می توان بابت پارک در آن ها از خودروها دریافت وجه کرد، به ۱۵ درصد این تعداد هم نمی رسد.

معاونت ترافیک شهرداری تهران در پاسخ خود به رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورا اشاره کرده که بر اساس سه شرطی که در ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است، بسیاری از فضاهای ۸۹۱ هزارتایی که آقای علیخانی انتظار دارد شهرداری بابت پارک در آن ها از مردم دریافت وجه کند، در نقاط دارای کاربری مسکونی یا معابر خلوت تر، بزرگ تر و یا کوچک تر از حدود مجاز قانونی است.

معاون شهردار در واکنش به انتقادهای این عضو شورا، این انتظار را مطرح کرده که اعضای شورای شهر پیگیر رفع موانع قانونی این موضوع باشند تا امکان اجرای مصوبه شورا و تحقق درآمدهای شهرداری در این زمینه فراهم شود.

در این متن، تاکید شده که هم اکنون طبق قانون شهرداری صرفا می تواند بر اساس نرخ سال ۱۳۹۳ اقدام به اخذ هزینه پارک حاشیه ای کند و هنوز تایید وزیر کشور و استاندار تهران بابت نرخ هایی که شورای اسلامی شهر تهران به تازگی مصوب کرده، اخذ نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.