| کد خبر: 192602 |

عارف با اشاره به ملاقات با سران قوا در مورد رفع‌ حصر و دادگاه خاتمی:

محافظه‌کاری در ذات گفتمان اصلاحات نیست

هزینه‌های اصلی جریان اصلاحات را جوانان پرداخت کردند.

تین نیوز

محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به تلاش‌های صورت‌ گرفته برای رفع حصر تاکید کرد: به‌ هیچ ‌وجه مطالبات بحق اصلاح‌طلبان را فراموش نکرده و پشت گوش نینداخته‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، البته خود را درگیر حاشیه‌ها و حاشیه‌سازها نمی‌کنیم و سال‌هاست که خود را آماده برخی تخریب‌ها کرده‌ام. محمدرضا عارف که در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل سخنرانی می‌کرد با تاکید بر اینکه جوانان و دانشجویان سرمایه اصلاحات هستند، گفت: حاکمیت تفکر اصلاحات پاسخگویی به مطالبات مردم است و ظرفیت پاسخگویی به این مطالبات از ویژگی‌های بارز جریان اصلاح‌طلبی است.

وی با بیان اینکه «هزینه‌های اصلی جریان اصلاحات را جوانان پرداخت کردند» یادآور شد:«واقعیت این است که خلق حماسه‌های سال 92، 94 و 96 بر عهده جوانان بوده است.»

عارف با تاکید بر اینکه به ائتلاف انتخاباتی سال 94 نقد جدی وارد است و آثار آن هر روز در مجلس مشاهده می‌شود، گفت:«افرادی در لیست امید قرار گرفتند که در ظاهر با ما همراهی می‌کردند ولی در باطن به‌ گونه دیگری رفتار کردند و عده‌ای نیز در مجلس رودرروی ما قرار گرفتند. اگر باز هم به شرایط سال 94 برگردیم احتمال انجام این ائتلاف وجود دارد.»

جوسازی علیه امید

در این میان اما شاید مهم‌ترین بخش سخنان رییس فراکسیون امید به هجمه‌ها علیه این فراکسیون سیاسی مجلس دهم اختصاص داشت.

عارف در این رابطه گفت:«بسیاری از مطالبی که درباره فراکسیون امید گفته می‌شود، واقعیت ندارد. اگرچه از نقد عملکرد فراکسیون امید برای اصلاح عملکرد در آینده استقبال می‌کنیم» او با بیان اینکه «امروز هم در درون و هم در بیرون از جریان اصلاحات این انسجام را مورد هدف قرار داده‌اند» گفت:«برخی اظهارنظرها در داخل جبهه اصلاحات تصادفی نیست و بعضا مدیریت شده مطرح می‌شود.»

او با تاکید بر نقش نظارتی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت:«در دوره جدید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قرار است، نقش نظارتی بر فراکسیون امید و دیگر نهادهای برآمده از شورای عالی اصلاح‌طلبان تقویت شود و فراکسیون امید و نهادی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلانشهرها نیز باید پاسخگو باشند.»

رییس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه محافظه‌کاری در ذات گفتمان اصلاحات نیست، تصریح کرد:«شخصا با اینکه گفته می‌شود اصلاح‌طلبان محافظه‌کار شده‌اند، مخالفم؛ بعضی تدبیرهایی که صورت می‌گیرد را نباید به ‌نام محافظه‌کاری تعبیر کرد.

او به مطالبه رفع حصر نیز پرداخت و گفت:«در ارتباط با رفع حصر پیگیری‌های زیادی انجام شد و جلساتی نیز با سران قوا و برخی مسوولان که در این خصوص موثر هستند، برگزار شد. توقع ما رفع کامل حصر است البته برای اینکه پیگیری‌ها به نتیجه برسد، اقدامات خود را خیلی رسانه‌ای نکردیم. به عنوان مثال در مورد پرونده محیط‌زیستی‌ها نیز چندین جلسه شخصا با خانواده آنها برگزار کردم.»

او با بیان اینکه «ما به هیچ‌ وجه مطالبات بحق اصلاح‌طلبان را فراموش نکرده و پشت ‌گوش نینداخته‌ایم» خاطرنشان کرد:«البته خود را درگیر حاشیه‌ها و حاشیه‌سازها نمی‌کنیم و سال‌هاست که خود را آماده برخی تخریب‌ها کرده‌ام و جالب است که برخی دوستان بدون اطلاع در دام جریان‌سازی رسانه‌ای رقیب قرار می‌گیرند.»

او اضافه کرد:«مثلا می‌گویند شخص من در ارتباط با نامه فراکسیون امید درباره آقای محمدرضا خاتمی مخالفت کرده‌ام در حالی که شخصا پرونده ایشان را به‌ دور از آنکه رسانه‌ای کنم از طریق مسوولان ارشد قوه قضاییه پیگیری کرده‌ام.

در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز نسبت به پرونده ایشان موضع‌گیری صورت گرفت و برخی بدون اطلاع از ماهیت موضوع و تنها براساس یک خبر نادرست و براساس شنیده‌ها قضاوت می‌کنند.

هر چند به این حاشیه‌سازی‌ها توجه نمی‌کنم و از اصلاح‌طلبان نیز می‌خواهم خود را درگیر این حاشیه‌ها نکنند. تلاش می‌کنیم در چارچوب راهبرد فراکسیون امید یعنی امید و آرامش، وظایف و مسوولیت خود را انجام دهیم.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.