| کد خبر: 192599 |

زنگنه، میهمان بهارستان‌نشینان

وزیر نفت روز گذشته با اعضای فراکسیون امید دیدار کرد .

تین نیوز

بیژن نامدار زنگنه که مدتی است در سیبل منتقدان قرار گرفته است و هر روز از حلقه مخالفانش در مجلس تیری به سمت او پرتاب می‌شود این روزها نه برای پرسش و پاسخ و حتی استیضاح بلکه برای روشن کردن پشت پرده‌هایی که عمدتا یک سر آن به بابک زنجانی ختم می‌شود میهمان بهارستانی‌ها در فراکسیون‌های سیاسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، دیروز هم فراکسیون امید میزبان وزیر نفت بود. فاطمه سعیدی، سخنگوی این فراکسیون درباره جزییات این جلسه به ایرنا گفته است: «زنگنه در این جلسه توضیحات جامعی درباره شرایط تحریم و فروش نفت ارایه و تاکید کرد به دلیل سوءاستفاده دشمنان نمی‌تواند مکانیزم فروش نفت و میزان فروش را به اطلاع مردم برساند با این حال جمع‌بندی نمایندگان از توضیحات او این بود که مجموعه وزارت نفت در تعامل و همکاری با سایر ارکان نظام تمام تلاش خود برای دور زدن تحریم‌ها را انجام می‌دهد و اینکه می‌گویند او انگیزه ندارد، حرف بی‌پایه و اساسی است.»

سخنگوی فراکسیون امید به حواشی اخیر که متوجه وزارت نفت شد اشاره می‌کند و می‌گوید: «متاسفانه در شرایط فعلی عده‌ای نادانسته تمرکز و انرژی وزارت نفت را معطوف به حاشیه‌سازی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند تمام توان کشور صرف مقابله با دشمنان خارجی شود.» آنطور که فاطمه سعیدی می‌گوید، در جلسه فراکسیون امید و زنگنه از فساد اقتصادی هم صحبت به میان آمده است.

سعیدی می‌گوید: درباره مبارزه با فساد حرف زنگنه روشن است. او می‌گوید تا زمانی که امانت مردم نزد اوست اجازه دست‌اندازی به سودجویان و کاسبان نخواهد داد به همین دلیل هر روز از جانب برخی مورد تهمت و دروغ قرار می‌گیرد.

سخنگوی فراکسیون امید در رابطه با جمع‌بندی این جلسه می‌گوید: «فراکسیون امید مانند گذشته از اقدامات وزارت نفت حمایت و تاکید می‌کند در شرایط فعلی باید بیش از همیشه مراقب بود تا پدیده‌هایی نظیر بابک زنجانی دوباره بر منابع مالی گسترده تسلط نیابند.» فراکسیون امید در این جلسه حمایتش را از وزیر نفت برای جلوگیری از تسلط بابک زنجانی اعلام کرد.

البته بیژن نامدار زنگنه روز یکشنبه هم میهمان فراکسیون مستقلین ولایی بود و در آن جلسه نیز حرف‌های مهمی را مطرح کرد. به‌گفته جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی نایب‌رییس این فراکسیون زنگنه در این جلسه گفته است: «امریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند با اعمال فشار فروش نفت ایران را به صفر برساند زیرا به راهکارهای بسیار خوبی برای صادرات نفت دست پیدا کرده‌ایم، عده بسیار زیادی به دنبال غارت نفت از کشور ایران هستند.» نکته قابل‌توجه آنجا بود که جعفرزاده از قول زنگنه به قاچاق نفت از سوی حراست وزارتخانه نفت اشاره کرد.

او گفته است: «تعدادی از عوامل حراست وزارت نفت اقدام به قاچاق نفت می‌کردند که مدیرکل حراست به این موضوع پی‌‌برده و با آنها برخورد کرده است. در شرایط کنونی کشور برخی افراد قصد دارند جیب خود را به هر طریقی با وجود تحریم‌ها پر کنند.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.