| کد خبر: 192495 |

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور؛

◄ استفاده از دوچرخه و توسعه زیرساخت‌ها توامان بکار گرفته شود

باید فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و آماده کردن زیرساخت‌ها توامان با یکدیگر برای ترویج دوچرخه سواری بکار گرفته شود.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در تشریح اهمیت دوچرخه‌سواری در تمامی کشور، گفت: بحث دوچرخه سواری نباید به موضوعات حمل و نقلی در گذشته تبدیل شود و نباید اصرار شود که در مبحث دوچرخه‌سواری ابتدا فرهنگ‌سازی و سپس زیرساخت آماده شود.

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با این شبکه خبری ضمن بیان این مطلب که در ترویج دوچرخه سواری نباید منتظر آماده شدن زیرساخت‌ها ماند، افزود: باید فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه و آماده کردن زیرساخت‌ها توامان با یکدیگر برای ترویج دوچرخه سواری بکار گرفته شود تا اهمیت استفاده از این وسیله نقلیه پاک بیش از گذشته مورد دقت نظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که فرهنگ‌سازی از مباحث مهم ترویج استفاده از دوچرخه در کلان‌شهرها است، افزود: زیرساخت ترویج دوچرخه سواری مجموعی از اقدامات متفاوت است که باید به یکایک آن‌‌ها در کنار ترویج دوچرخه سواری توجه شود.

جمالی‌نژاد به ضرورت ایجاد فضای دوچرخه سواری در شهر و در کنار آن اختصاص مکانی به تعمیر دوچرخه در شهر، تصریح کرد: باید در ادامه سیاست ترویج دوچرخه سواری در کشور بستر مناسب برای تحویل و یا فروش دوچرخه ارزان قیمت را برای در اختیار مردم قرار دادن فراهم ساخت.

این مقام مسئول به پیش‌بینی فضایی برای پارک دوچرخه در شهرها پرداخت و گفت: متناظر ترویج دوچرخه سواری باید امکانات استفاده از دوچرخه به ویژه درکلان‌شهرها آماده شود اما نباید به موازات کارهای سخت‌افزاری، فرهنگ‌سازی به فراموشی سپرده شود.

معاون وزیر کشور به ترویج مطلوب استفاده از دوچرخه در دو کلان‌شهر اصفهان و یزد به دلیل وضعیت اقلیم آن‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه ترویج دوچرخه سواری در تهران با کمی دشواری همراه است. شیب خیابان‌ها به نحوی است که در همه نقاط آن نمی‌توان از دوچرخه معمولی استفاده کرد. به همین دلیل باید از نوع برقی این وسیله نقلیه پاک نیز در تهران بهره برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 0 0

    ایران نه هلند نه بلژیک و نه انگلیس است که مدام دوچرخه را تشویق می کنند ، فقط ملاحظه کنید موتور سیکلت سوارها چگونه می رانند ، کپی وحشی های دوران غرب وحشی آمریکا. بجای تقلید از تمدن ، متمدن شده و قوانین را تغییر دهید. شترگاوپلنگ بازی کافیست.بیست و یک قرن گذشت ، هنوز مثل مجانین می رانیم و پز خودرو می دهیم!!!!!!!!!!!!!!!!!