| کد خبر: 192459 |

◄ خصوصی‌سازی ناقص گریبان خودروسازی را گرفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با ادامه روند دولتی بودن خودروسازی‌ها، تباهی در این صنعت ادامه‌دار و تصمیمات مسئولان به بهای سکون این صنعت تمام خواهد شد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با ادامه روند دولتی بودن خودروسازی‌ها، تباهی در این صنعت ادامه‌دارد و تصمیمات مسئولان به بهای سکون این صنعت تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا منصوری با بیان این‌که متاسفانه خصوصی‌کردن خودرو سازی به شکل درستی انجام نشده است، تصریح کرد: بنا بود با خصوصی سازی خودروسازی کشور، مشکلات این صنعت برطرف شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه وضعیت بدتر از گذشته شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تولید خودرو در ایران روند مناسبی داشت اما از زمانی که این صنعت شکل دولتی به خود گرفت، مشکلات آن روز به روز افزایش پیدا کرده چراکه مدیران دولتی برای ساماندهی مشکلات صنعت خودرو تلاش چندانی نکرده و نمی‌کنند.

وی با اشاره به این نکته که تنها با واگذار کردن سهام خودروسازی این واحدها شکل خصوصی به خود نمی‌گیرند، گفت: باید متولی صنت خودرو مشخص شده و مسائل با بخش خصوصی به اشتراک گذاشته شود، اگر این اتفاق افتاد خودروسازی شاکله درست خود را یافته است. این‌که سهام در اختیار مردم و اختیار دردست دولت باشد، نباید انتظار داشت خودروسازی گامی به جلو بردارد.

وی نقش مدیران دولتی در مشکلات کنونی صنعت خودروسازی را مصداق بارز شخصی‌سازی موضوعات کلان اقتصادی و منفعت طلبی برخی افراد دانست و گفت: حضور مدیران دولتی در شرکت‌های خودروسازی یادآور این است که تا منافع جمعی جایگزین منافع فردی نشود، قطعا خودروسازی ایران با تحول روبه‌رو نخواهد شد.

منصوری به عدم تمایل مدیران خودروسازی برای خصوصی‌سازی، اشاره داشت و تاکید کرد: با ادامه روند دولتی بودن خودروسازی‌، تباهی در این صنعت ادامه‌دار و تصمیمات مسئولان به بهای سکون این صنعت تمام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.