| کد خبر: 192453 |

◄ جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی طی فصل بهار

صادرات غیرنفتی ۱۰درصد اف مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۲۰ میلیون تن انواع کالا با رشد ۲ درصدی و افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر طی سه ماه فصل بهار خبر داد. زایش یافت.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی ۲۰ میلیون تن انواع کالا با رشد ۲ درصدی و افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر طی سه ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  اله مراد عفیفی پور با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۸ اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای تیرماه جاری، در مجموع ۱۹میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است .

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم ۱۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۲۲ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۳,۵ درصدی و شش میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۰۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رشد مثبت ۱۰درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را نه میلیون و ۷۸۲ هزار و ۱۹۷ تن عنوان کرد و گفت: این بخش از عملیات بندری در همسنجی با سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

ترانشیپ ۱۰ درصد افزایش یافت

عفیفی پور از ترانشیپ ۷۹۸ هزار و ۷۶۳ تن از اینگونه کالاها طی سه ماه فصل بهار سال جاری خبر داد و افزود: طی این مدت، ۷۵۲ هزار و ۳۹۴ تن از اینگونه کالاها ترانزیت شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حجم واردات غیرنفتی از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۷۵۹ تن اعلام کرد.

صادرات ۲,۲ میلیون تن فرآورده نفتی با رشد مثبت

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد سه ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۹۹ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور با رشد ۳ درصدی صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، چهارمیلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۶۰ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شده است.

تردد بیش از ۱۰۰۰ فروند شناور در بزرگترین بندر ایران

این مقام مسؤول در پایان گفت: از مجموع یکهزار و ۴۷ فروند شناوری که طی فصل بهار امسال به بندر شهید رجایی تردد داشته است، ۸۸۲ فروند، بالای هزار تن و ۱۶۵ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.