| کد خبر: 192430 |

رئیس شورای عالی استان‌ها؛

◄ تلاش مجدد به منظور تصویب لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری

با توجه به اهمیت طرح مدیریت یکپارچه شهری و با وجود مصوب نشدن این طرح در مجلس شورای اسلامی تلاش تلاش می‌کنیم تا، این طرح بار دیگر برای تصویب به پارلمان ارسال شود.

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان‌ها از تلاش مجدد به منظور تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت طرح مدیریت یکپارچه شهری و با وجود مصوب نشدن این طرح در مجلس شورای اسلامی تلاش تلاش می‌کنیم تابار دیگر این طرح برای تصویب به پارلمان ارسال شود.

به گزارش تین نیوز،  مرتضی الویری با اشاره به آخرین وضعیت لوایح درآمد پایدار شهری و مدیریت یکپارچه شهری، تصریح کرد: طرح درآمد پایدار به لایحه درآمد پایدار تبدیل و در حال حاضر در کمیسیون‌های خاص بررسی‌های آن انجام شده و به‌زودی به صحن مجلس خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به قانون شوراها بیان کرد: در رابطه با مدیریت یکپارچه شهری، طرحی آماده شد که متأسفانه در صحن مجلس به دلیل کمبود ۵ رأی از تصویب بازماند و به دنبال این هستیم که راه‌حل‌های دیگری پیدا کنیم تا مجدداً این طرح را به مجلس ارسال کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها به نقل از سایت شورا، با اشاره به هماهنگی میان بخش‌های مختلف در شهر تأکید کرد: متأسفانه چندگانگی مدیریت وجود دارد. به‌عنوان‌مثال در مورد مسائل فرهنگی هم وزارت ارشاد و هم شهرداری متولی است در سایر زمینه‌ها این‌گونه است. در بسیاری از کارهای عمرانی که در شهر ایجاد می‌شود به دلیل این ناهماهنگی‌ها چندباره کاری صورت می‌گیرد.

الویری خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که طرح مدیریت یکپارچه شهری رد شد، شورای عالی استان‌ها در تهیه آن اثرگذار بوده است و به علت این‌که در حال حاضر این لایحه  از سوی مجلس شورای اسلامی تائید نشده است، به‌موجب آیین‌نامه داخلی مجلس تا 6 ماه نمی‌توان طرحی ارائه داد مگر آن‌که  این طرح، کاملاً ازنظر موضوع و محتوا تفاوت داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.