| کد خبر: 192414 |

واریز اوراق مشارکت متروی کرج به حساب شهرداری

پیشرفت متروی کرج ۳۷.۵ درصد است.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج میزان پیشرفت فیزیکی پروژه متروی کرج را ۳۷ و نیم درصد اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی اصغر صلواتی ضمن تشریح آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی خط دو قطار شهری کرج، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد رسیده است؛ در حالی که حدود دو سال قبل و پیش از فعالیت شورای پنجم این رقم برابر ۳۱.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق منابع مالی به این پروژه مهم، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص یافته، و خوشبختانه این مهم با دریافت مجوز از بانک مرکزی اجرایی شد و اینک مبلغ فروش از اوراق مشارکت به حساب شهرداری کرج واریز شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به سهم مشارکتی و ۵۰ درصدی دولت و شهرداری کرج در پروژه مترو، گفت: از ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده ۵۰ درصد سهم دولت بوده است، علاوه بر این دولت متعهد شده که حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز به صورت نقدی به پروژه تزریق کند که این مهم هنوز محقق نشده است.

صلواتی با تاکید بر اینکه گام دولت در تزریق منابع مالی به پروژه متروی کرج از شهرداری فراتر بوده است، گفت: شهرداری کرج در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه مترو بدهکار است که به مرور پرداخت می‌شود، لازم به ذکر است که در چنین پروژه‌های داشتن بدهی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی طبیعی است.

وی در بخش دیگری میزان افزایش سطح پیشرفت خط دو متروی کرج پس از تزریق اعتبار حاصل از فروش اوراق مشارکت را حدود ۵ تا ۶ درصد اعلام کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج به اهمیت تهاتر برای این پروژه مهم شهری اشاره کرد و گفت: امیداوریم با تزریق منابع مالی نقد و تهاتر تا پایان سال جاری شاهد پیشرفت ۴۵ درصدی خط دو باشیم.

صلواتی با این توضیح که اگر به پیشرفت ۵۵ درصدی دست یابیم زمان راه اندازی کوتاه‌تر می‌شود، گفت: در فاز نخست بخشی از خط دو حدفاصل ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا ایستگاه چهارراه طالقانی به بهره برداری می‌رسد، در این محدوده همه ایستگاه‌ها بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حتی در چند مورد از آنها سطح پیشرفت کار بیش از ۷۵ درصد است.

به گفته وی اگر طبق پیش بینی‌ها تزریق منابع مالی انجام شود در کمتر از دو سال بخشی از خط دو راه اندازی می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی حدود سه سال و نیم به طول خواهد انجامید.

صلواتی در بخش دیگری به وضعیت تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پروژه متروی کرج، گفت: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های انجام شده هنوز موفق به جذب اعتبار از این محل نشده ایم.

وی در خصوص میزان اعتباری که سالانه به پروژه متروی کرج تزریق می‌شود، گفت: در حال حاضر این رقم سالانه برابر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است، در صورتی که بخواهیم پروژه تا سه سال دیگر به اتمام برساد به تزریق سالانه هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.