| کد خبر: 192372 |

◄ اتصال خط 3 مترو به ایستگاه راه آهن

با اقدامات فنی مهندسی لازم این اقدام در دستور کار قرار و با توافقی که با راه آهن جمهوری اسلامی انجام گرفت قرار شد مترو تا محدوده دیواره مجموعه راه آهن خط ۳ در ایستگاه راه آهن امتداد پیدا کند.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت قطار شهری (مترو)‌تهران و حومه گفت:‌ با اقدامات فنی و ریل‌کشی مناسب سامانه خط ۳ مترو تهران به مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جنوب پایتخت متصل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی امام  گفت: یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو تهران ایستگاه راه‌آهن است که در گذشته مسافران راه آهن برای پیوستن به ناوگان مترو تهران باید به بیرون از مجموعه راه آهن مراجعه می‌کردند.

وی افزود: با اقدامات فنی مهندسی لازم این اقدام در دستور کار قرار و با توافقی که با راه آهن جمهوری اسلامی انجام گرفت قرار شد مترو تا محدوده دیواره مجموعه راه آهن خط ۳ در ایستگاه راه آهن امتداد پیدا کند.

 در صورت انجام تعهدات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک مسافران راه‌آهن در همان مکان می‌توانند از ناوگان مترو استفاده کنند.در واقع مردم همان در زیر زمین بدون اینکه وارد خیابان شوند،‌ از طریق ایستگاه مترو وارد ایستگاه راه‌آهن می‌شوند و بالعکس؛ این امر موجب کاهش ترافیک، سرعت عمل در جابه‌جایی و آسایش مسافران می‌شود.

یکی از اصول پذیرفته شده در سیستم حمل و نقل ترکیبی دنیا، اتصال راه‌آهن به متروی شهری است.لازم است با یکی شدن سیستم‌های ریلی درون شهری و برون شهری و یکپارچه شدن آنها، حمل و نقل ترکیبی به درستی شکل گیرد و چاره‌ای این کار فقط اتصال راه‌آهن و مترو در مرکز شهر‌های بزرگ است.

خط ۳ مترو تهران از شهرک قائم در شمال شرق تهران آغاز می‌شود و تا آزادگان در جنوب غرب پایتخت امتداد دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 0

    سلام. تیتر خبر با محتوی انطباق ندارد.
    از تیتر خبر این گونه بر داشت میشود که اتصال انجام شده است. اما متن خبر میگوید این اتفاق در صورت انجام تعهدات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد .