| کد خبر: 192362 |

کشف 35 مزرعه بیت کوین در شهر ری

تاکنون ۱۲۰ دستگاه ماینر (استخراج پول مجازی) از پنج کارگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در بخش خاوران و شهرری کشف شده است

تین نیوز

 معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران گفت: ۳۵ مزرعه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) طی یک ماه اخیر در بخش های مختلف شهرستان ری کشف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، داود رحیمی اظهار داشت: ۳۰ کارگاه در بخش کهریزک، چهار کارگاه در شهرری، و یک کارگاه در بخش خاوران شهرستان ری کشف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ دستگاه ماینر (استخراج پول مجازی) از پنج کارگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در بخش خاوران و شهرری کشف شده است، افزود: اداره توزیع برق شهرستان ری به دلیل قرار گیری کارگاه های بخش کهریزک در داخل برخی واحدهای تولیدی تعطیل، اقدام به قطع برق و اخذ خسارت از این واحدها کرده است.

رحیمی یادآور شد: فناوری استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور از حدود یک سال پیش شیوع پیدا کرده و به سرعت در حال توسعه است، هنوز قانون و تعرفه برق مشخصی برای تولید کنندگان ارز دیجیتال در کشور وجود ندارد.

وی یاد آور شد: برق واحدهایی که در این شهرستان اقدام به تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) می کردند قطع و متخلفان در حدود ۱۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

رحیمی تصریح کرد: تولید هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می کند؛ یعنی اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگی برابری می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.