| کد خبر: 192348 |

رئیس جمهور در جمع مردم خراسان شمالی خبر داد :

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنور-گرگان و راه‌آهن جوین-اسفراین

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنور-گرگان و راه‌آهن جوین-اسفراین تخصیص یافت.

تین نیوز

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی که به همراه هیات دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل دو پروژه مهم استان در حوزه راه و راه‌آهن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران که به همراه شماری از وزیران و اعضای هیات دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است، پیش از ظهر یکشنبه ۲۳ تیرماه با حضور در ورزشگاه کارگر شهر شیروان در جمع مردم این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از این سخنرانی با اشاره به کاهش حدود ۲۵ درصدی بدهی‌های خارجی کشور علی‌رغم ۱۴ ماه تحریم ناجوانمردانه گفت: علی رغم همه ناملایمات و برخلاف انتظار دشمنان در یکسال اخیر اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته است به طوری که از بهار ۹۷ تاکنون ۳۲۱ هزار فرصت شغلی در کشور خلق کرده ایم.

رییس جمهور در بخش دیگری از این سخنرانی با قدردانی از مردم کشور که در سیل بنیان‌کن فروردین‌ماه در کنار هم قرار گرفتند، عنوان کرد: تاکنون بسیاری از آسیب‌دیدگان سیل فروردین‌ماه به خانه‌هایشان باز گشته‌اند و بسیاری نیز تا پایان سال به منازلشان باز می‌گردند.

روحانی با بیان اینکه امروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان خراسان شمالی افتتاح خواهد شد، گفت: علی‌رغم سختی‌هایی که در کشور داشته‌ایم و داریم امروز یک طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم افتتاح خواهد شد که برای آن هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که استان خراسان شمالی را به عنوان یکی از مراکز بزرگ کشور در تولید پودر و شمش آلومینیوم مطرح می کند.

وی با اشاره به تعریف سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه آب و برق در خراسان شمالی از افتتاح فاز دوم بخار نیروگاه گازی شیروان خبر داد و گفت: آبرسانی به روستاها با جمعیت ۲۱ هزار نفر،  آبیاری ۵۶۰ هکتار و اشتغالزایی دو هزار و ۵۰۰ نفر از پروژه‌های مهمی است که امروز افتتاح خواهد شد.

روحانی اظهار کرد: در آغاز انقلاب تنها هفت هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌کردیم اما در آغاز دولت یازدهم ۶۹ و امروز ۸۱ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌کنیم؛ یعنی در طول شش سال تولید برق ۱۲ هزار مگاوات برق افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در آغاز انقلاب ۱۹ و در ابتدای دولت دوازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت، گفت: امروز در کشور ۱۷۹ سد در کشور ما فعال است.

وی با اشاره به سفر سال ۹۴ خود به استان خراسان شمالی و انجام بخشی از قول های آن سفر گفت: در آن سفر ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفتیم در حالی که به جای آن ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان پرداخت شده و علیرغم این افزایش اعتبار بخشی از پروژه ها همچنان ناقص مانده است و در این سفر تلاش خواهیم کرد این پروژه‌ها تکمیل شود.

رییس دولت تدبیر و امید احداث بزرگراه بجنورد-گرگان را یکی از دو پروژه مهم برای مردم استان خراسان شمالی خواند که بسیار اهمیت دارد و گفت: تصمیم گرفتیم در دو سال آینده تا پایان دولت دوازدهم این دو پروژه مهم را تکمیل کنیم اولین پروژه بزرگ راه بجنورد به گرگان است؛ در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه اختصاص داده ایم. این پروژه یک طرح استانی-ملی است و برای مردم استان و زائران محترم اهمیت بالایی دارد.

وی دومین طرح مهم برای مردم استان را در حوزه ریلی دانست و گفت: راه آهن مساله بسیار مهمی برای استان خراسان شمالی است و اولین بخش آن این است که راه‌آهن از جوین به اسفراین متصل شود. برای این پروژه نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این بودجه را اختصاص داده‌ایم یعنی در این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه و راه‌آهن استان خراسان شمالی اختصاص داده ایم.

روحانی همچنین از اختصاص هفت میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای ورزشی خراسان شمالی خبر داد و گفت: مجموع اعتباراتی بخش های مختلف که در این سفر به استان خراسان شمالی اختصاص می یابد، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.