| کد خبر: 192314 |

◄ سه دلیل کاهش پروازهای فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از افتتاح ترمینال فرودگاه اردبیل در چند هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و سه عامل بهسازی باند فرودگاه، مشکل ناوگان هوایی ایرلاین‌ها و ضعف اقتصادی منطقه را از دلایل کاهش پروازهای این فرودگاه دانست.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از افتتاح ترمینال جدید فرودگاه اردبیل در چند هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و سه عامل بهسازی باند فرودگاه، مشکل ناوگان هوایی ایرلاین‌ها و ضعف اقتصادی منطقه را از دلایل کاهش پروازهای این فرودگاه دانست.

سید فخرالدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز به توسعه فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: توسعه فرودگاه اردبیل در آینده اقتصادی استان اردبیل بسیار نقش خواهد داشت.

وی در ادامه به بهسازی باند فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های بسیاری در دست اقدام است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترمینال جدید فرودگاه اردبیل است.

هاشمی فضای این ترمینال را 8 هزار و 100 متر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای این پروژه بالغ بر 60 میلیارد تومان هزینه شده است که با تجهیز کامل آن ممکن است این رقم به 80 میلیارد تومان نیز برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: ترمینال فرودگاه اردبیل طی هفته‌های آینده در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه اردبیل به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: بهسازی باند فرودگاه، مشکل ناوگان هوایی ایرلاین‌ها و ضعف اقتصادی منطقه از دلایل کاهش پروازهای این فرودگاه است.

او گفت: مسئولان استانی باید برای افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه تلاش کنند چرا که کار ما تنها فرودگاه داری و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز است.

وی در خصوص وضعیت فعلی پروازهای این فرودگاه نیز توضیح داد: در حال حاضر مسیر پروازی تهران-اردبیل با هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر و مسیر اردبیل-مشهد با هواپیمایی آسمان در این فرودگاه برقرار است.

به گفته او، چندی پیش نماینده هواپیمایی ترکیش از فرودگاه اردبیل بازدید کرد و از وضعیت مطلوب زیرساخت‌های این فرودگاه تعجب کرد و در نهایت قول برقراری پرواز اردبیل-استانبول را برای سال آینده داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.