| کد خبر: 192295 |

◄ راه‌های غیراستاندارد؛ خطری برای ایمنی بهره‌برداران راه‌ها + تصاویر

سالیان متمادی از بهره‌برداری برخی راه‌ها می‌گذرد و جاده‌های مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بین‌المللی راه زیر بار ترافیک هستند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل بر لزوم استانداردسازی برخی از راه‌های موجود کشور تاکید کرد و گفت: در بازدید از برخی راه‌های کشور مشاهده می‌شود شاکله اصلی راه‌ها اجرا نشده است.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی به این شبکه خبری گفت: شاکله اصلی راه‌ها شامل عرض سواره‌رو، شانه‌ها، ابنیه‌ها و... است که به دلیل برخی ملاحظات در زمان ساخت این‌گونه راه‌ها، اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که سالیان متمادی از بهره‌برداری برخی راه‌ها می‌گذرد و جاده‌های مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بین‌المللی راه زیر بار ترافیک هستند.

او گفت: با توجه به افزایش کاربران جاده‌ای در این راه‌ها، فقدان اسکلت اصلی راه، عدم ایمنی بهره‌برداران و به تبع آن سوانح و حوادث جاده‌ای را موجب شده است.

این کارشناس افزود: عدم تکمیل اسکلت این‌گونه راه‌ها با توجه به اختلاف ارتفاع بیش از یک متر سطح سواره‌رو با حاشیه راه‌ها، به‌ویژه در بحث توقف خودروها و یا خرابی آنها، نمونه‌های بارز ایمن نبودن در سطح سواره‌رو راه‌های مذکور به خصوص در شب‌ها است.

مرادی تاکید کرد: نمونه بارز این مطلب تصاویر ذیل از جاده موجود بردخون _دیر به‌طول 50کیلومتر در استان بوشهر است که فاقد حتی چند سانتی متر شانه خاکی می‌باشد.

photo_2019-07-14_10-30-41

photo_2019-07-14_10-30-37

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.