◄ راههای غیراستاندارد؛ خطری برای ایمنی بهرهبرداران راهها + تصاویر
سالیان متمادی از بهرهبرداری برخی راهها میگذرد و جادههای مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بینالمللی راه زیر بار ترافیک هستند.
یک کارشناس حملونقل بر لزوم استانداردسازی برخی از راههای موجود کشور تاکید کرد و گفت: در بازدید از برخی راههای کشور مشاهده میشود شاکله اصلی راهها اجرا نشده است.
به گزارش تین نیوز، رضا مرادی به این شبکه خبری گفت: شاکله اصلی راهها شامل عرض سوارهرو، شانهها، ابنیهها و... است که به دلیل برخی ملاحظات در زمان ساخت اینگونه راهها، اجرا نشده است.
وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که سالیان متمادی از بهرهبرداری برخی راهها میگذرد و جادههای مورد نظر، بدون تامین اسکلت اصلی و ساختار استاندارد بینالمللی راه زیر بار ترافیک هستند.
او گفت: با توجه به افزایش کاربران جادهای در این راهها، فقدان اسکلت اصلی راه، عدم ایمنی بهرهبرداران و به تبع آن سوانح و حوادث جادهای را موجب شده است.
این کارشناس افزود: عدم تکمیل اسکلت اینگونه راهها با توجه به اختلاف ارتفاع بیش از یک متر سطح سوارهرو با حاشیه راهها، بهویژه در بحث توقف خودروها و یا خرابی آنها، نمونههای بارز ایمن نبودن در سطح سوارهرو راههای مذکور به خصوص در شبها است.
مرادی تاکید کرد: نمونه بارز این مطلب تصاویر ذیل از جاده موجود بردخون _دیر بهطول 50کیلومتر در استان بوشهر است که فاقد حتی چند سانتی متر شانه خاکی میباشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.