| کد خبر: 192250 |

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

احداث پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه با فروش اوراق مشارکت

پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه با فروش اوراق مشارکت احداث می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: طرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه با فروش ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت عملیاتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز ایرنا، حسن صبوری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم افزود: مساحت کل این طرح ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: در طرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر، ۳ طبقه پارکینگ پیش‌بینی و یکی از طبقات نیز ویژه خدمات زائر در نظر گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: بسته‌های پیشنهادی و تشویقی برای جلب همکاری‌های مردمی و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد این طرح توسط شهرداری قم ارائه خواهد شد.

صبوری همچنین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در بافت فرسوده شهر قم گفت: روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده با تعامل با دستگاه‌های همکار وضعیت مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: هیات اجرایی بازآفرینی شهری در محلات هدف تشکیل‌شده که متشکل از نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری می‌باشد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود سازمان بهسازی اطراف حرم به‌عنوان مدیر اجرایی بازآفرینی شهری قم معین شود که انتخاب آن با برخی مشکلات آیین‌نامه‌ای همراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: اولویت ستاد بازآفرینی شهری، بهسازی کوچه‌های خاکی است، تا زمانی که کوچه خاکی در شهر وجود داشته باشد، کف‌سازی کوچه‌های آسفالت اجرایی نمی‌شود.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.