| کد خبر: 192241 |

◄ آماده مدیریت بحران در حوادث فرودگاهی هستیم

رییس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: با توجه به آمادگی موجود اگر حادثه ای برای هواپیما بویژه در محدوده فرودگاهی پیش بیاید، بسیار خوب عمل می شود.

تین نیوز
اسماعیل نجار در حاشیه تمرین دو سالانه طرح اضطراری ایمنی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با تشکر از سازمان هواپیمایی کشوری و برگزاری چنین مانورهایی با اشاره به آمادگی کشور برای حوادثی مانند سقوط هواپیما عنوان کرد: تمام فرودگاه های کشور به صورت دوسالانه و در مدت های کوتاه تر شامل شش ماهه تمرین را برگزار می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نجار افزود: در تمرین طرح اضطراری فرودگاه اصفهان که اخیرا برگزار شد، شاهد بودیم تمام عوامل اجرایی در فرودگاه و استان به کار گرفته شدند و فرماندهی واحد متبلور شد. همچنین دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضایی، پزشکی قانونی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سپاه برای حفاظت در تمرین دیده شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه خوشبختانه کشور آمادگی خوبی برای حوادث گوناگون دارد و تجارب ارزشمندی هم در گذشته داشته است، گفت: تمرین اصفهان برای داخل فرودگاه بود و امیدواریم حوادثی را شاهد نباشیم ولی اگر حادثه ای اتفاق افتاد طبیعی است که با این تمرین ها آمادگی بیشتر، هماهنگی بهتر و منسجم تری را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سقوط هواپیما در ارتفاعات هم مساله ای است که متأسفانه سال های گذشته در چند نقطه از جمله محدوده میناب، هواپیمای ترکیه در چهار محال و بختیاری و حادثه سقوط هواپیمای آسمان در کوه های دنا را داشتیم که با همه مشکلاتی که در دنا به خاطر برف و سرما وجود داشت، عملیات بسیار سختی برای منتقل کردن اجساد به پایین رقم خورد. با توجه به این آمادگی اگر حادثه ای برای هواپیما، بویژه در محدوده فرودگاهی پیش بیاید، بسیار خوب عمل می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.