| کد خبر: 192237 |

مجری پل راه آهن اردبیل خبرداد:

طراحی خلاقانه بلندترین پل راه آهن در دوران تحریم

ابداع و طراحی بومی بلندترین پل راه آهن در دوران تحریم برای اجرای راه آهن اردبیل – میانه بیانگر تلاش مهندسان خوشفکر ایرانی است.

تین نیوز

مجری پل راه آهن اردبیل – میانه گفت: ابداع و طراحی بومی بلندترین پل راه آهن در دوران تحریم برای اجرای راه آهن اردبیل – میانه بیانگر تلاش مهندسان خوشفکر ایرانی است.

به گزارش ت ین نیوز به نقل از ایسنا، کامیار یادگاران  اظهار کرد: طراحی و اجرای بخشی از راه آهن که نیاز به پل‌های خاص داشت، در شرایط تحریم منتفی بود چرا که نیاز به وارد کردن تجهیزات و مصالحی مطمئن و با تکنولوژی جدید برای احداث پلی داشت که امروز می‌تواند بلندترین پل ساخته شده راه آهن در ایران نام بگیرد.

وی با اشاره به ساختن بخش‌های فنی و مهم محور راه آهن میانه اردبیل توسط شرکت و طراحان ایرانی خاطرنشان کرد: این پل با در نظر گرفتن مسائل اقلیمی، مصالح مورد نیاز و قالب‌های مورد استفاده در آن به روش بومی و با انجام مطالعات علمی توسط گروه مطالعاتی این شرکت طراحی شده و هم اکنون در حال احداث می‌باشد.

مجری پل راه آهن اردبیل – میانه با اشاره به اینکه این پل‌ها به روهای ترکیبی و ابداعی توسط گروه مهندسان شرکت طرف قرارداد طرح انجام گرفته است، گفت: ما از ترکیب روش‌های سنتی و نوین، قالبی طراحی کردیم که تحت عنوان قالب جهنده می‌تواند سیکل حرکتی ۲.۵ متر در ۷۲ ساعت داشته و برای امکانپذیر شدن عملیات اجرایی در وزش باد دره آرپاچای طراحی شده است.

یادگاران به همت و جسارت مهندسان در طراحی این سازه‌ها اشاره و بیان کرد: پیش از این پل‌های با سیستم اجرای مشابه به ارتفاع حداکثر ۳۰ متر در ایران ساخته شده اما در این پل ارتفاع ستون‌ها بالغ بر ۸۰ متر می‌باشد که پیش از این قالب‌های مورد نیاز در این ابعاد از طریق شرکت‌های بین‌المللی تهیه می‌شد و برای اولین بار توسط شرکت ایرانی ساخته شد.

وی افزود: در ساخت این قالب استانداردهای لازم رعایت شده و برای طراحی آن از نقشه‌های اولیه قالب‌های موجود در مطالعه و بازنگری طراحی قالب بلند ایرانی استفاده شد.

پل آرپاچای، در کیلومتر ۳۳۶ از راه آهن اردبیل – میانه گلوگاه اجرای طرح راه آهن است و شرکت ایرانی با توجه به عدم امکان مصالح و تجهیزات خارجی نسبت به بازنگری و استفاده از روش‌های اجرای منطبق با شرایط ویژه اقدام نموده و علاوه بر اجرای طرح، نسبت به مطالعات قالب‌ریزی، طراحی و بومی‌سازی قالب و تکنولوژی نیز اقدام کرده که می‌تواند نیاز به واردات نمونه‌های مشابه خارجی را منتفی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امین 0 0

    عکس پل معلق چه ربطی به راه‌آهن دارد