خط دوم جاده یاسوج –سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
با پیگیری های صورت گرفته تزریق اعتبار و رفع مشکل قیر، عملیات اجرایی احداث خط دوم جاده بابامیدان – یاسوج- سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های صورت گرفته تزریق اعتبار و رفع مشکل قیر، عملیات اجرایی احداث خط دوم جاده بابامیدان – یاسوج- سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالمجید نژاد صفوی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در این جاده ارتباطی اقدامات مطلوبی در زمینه تعریض و چهارخطه شدن در دست اجراست.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی باند دوم چهارخطه یاسوج -سمیرم به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد هم اینک در دست اجرا است.
نژاد صفوی بیان کرد: امید است، با توجه به اینکه قیر پاشی و یک خط آسفالت آن انجام شده، این جاده ارتباطی ظرف چند روز آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبار این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بوده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این طرح ۴۲ دهنه پل به طول کمتر از ۱۰ و یک دهنه پل به طول بالای ۱۰ متر دارد.
نژاد صفوی گفت: با اجرای هفت کیلومتر از این طرح که حد فاصل پل تلگاه تا مسجد بین راهی از یاسوج بوده، مسیری چهار خطه را خواهد داشت که تمامی روستاهای بخش مارگون و لوداب و همچنین ١٠٠ درصد ساکنان شهرستان دنا، و در مجموعه جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار خانوار این مسیر نیز بهره مند خواهند شد.
وی عنوان کرد: این جاده ارتباطی ترانزیتی بوده و به طور کلی این قطعه بخشی از کریدور جنوب به شمال کشور است.
وی کاهش میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت، آلودگی هوا، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز را از مزایای این طرح بیان کرد.
هم اکنون افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، جاده های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.
۱۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۹۸۶ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۹۸ کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
۷۰ درصد راه های کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و بقیه تپه ماهوری بوده که راهسازی در این شرایط سخت با همت مضاعف انجام شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هزینه های راهسازی این استان سه تا چهار برابر استان های دیگر است.
استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از انقلاب اسلامی در بن بست کامل به سر می برد و بخش عمده ای از جاده های ارتباطی غیراستاندارد و ناایمن بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.