| کد خبر: 192204 |

◄ آغاز اجرای پروژه ۲۰۰۰ میلیاردی جمع‌آوری آب‌های سطحی غرب تهران

عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح با راه‌اندازی دستگاه حفار مکانیزه و سیستم پشتیبان آن و بدون کمک گرفتن از کارشناسان خارجی و با تکیه‌بر توانمندی‌ها و ابتکارات متخصصان ایرانی، اجرا می‌شود.

تین نیوز

 عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح با راه‌اندازی دستگاه حفار مکانیزه و سیستم پشتیبان آن و بدون کمک گرفتن از کارشناسان خارجی و با تکیه‌بر توانمندی‌ها و ابتکارات  متخصصان ایرانی، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون فنی عمرانی شهردار تهران، ضمن تشریح جزییات عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح، اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌هادر راستای حفظ ایمنی مردم است.

صفا صبوری با اشاره به این نکته که متأسفانه عقب‌افتادگی زیادی در جمع‌آوری آب سطحی و فاضلاب در غرب و جنوب غرب تهران وجود دارد، گفت: تاکنون ۵۳۰ کیلومتر از ۷۰۰ کیلومتر مسیل جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب در تهران اجرایی شده ولی کار تمام نشده ساخت کماکان ادامه دارد.

وی افزود: آب‌گرفتگی‌های ادواری در تهران که گاه به علت عدم نگهداشت صحیح شبکه و البته با توجه به شیب زیاد مناطق کوهپایه‌ای رخ می‌دهد، همواره این واقعیت را یادآور می‌شود که باید در مورد وقوع سیلاب در تهران حساسیت زیادی داشت.

صبوری تأکید کرد: برای حفر تونلی که امروز شاهد آغاز بکار آن هستیم برای چندمین بار در پروژه‌های تحت مسئولیت شرکت خاک‌ریز آب از ماشین حفار ی TBM استفاده خواهد شد. قرار است با کمک این ماشین بیش از ۴ کیلومتر تونل در مدت ۲ سال برای جمع‌آوری آب‌های سطحی یا روان آب‌های سطحی سامانه غرب رودخانه وردآورد ساخته شود.

صبوری عنوان کرد: برآورد هزینه تقریبی پروژه‌های سامانه غرب رودخانه وردآورد بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: تولید رینگ‌های بتنی که وظیفه تحکیم نهایی تونل را بر عهده دارند نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است  که باید به موازات کار حفاری و حتی بیش از آغاز عملیات در دستور کار قرار بگیرد تابه این ترتیب فعالیت دستگاه حفار مکانیزه در هیچ یک تر مقاطع اجرایی به دلیل کمبود قطعات بتنی متوقف نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.