| کد خبر: 192175 |

◄ دلیل گرانی 500 درصدی لوازم یدکی کامیون چیست؟

چرا برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بانک حمل‌ونقل و یا بانک کارگشایی کامیونداران وجود ندارد؟

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: گرانی قطعات و لوازم،  ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را از نفس انداخته است.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی به این شبکه خبری گفت: در سال 1397 قیمت دلار به 2 برابر افزایش یافت و امسال برای چند روز حتی به 18 هزار تومان رسید.

این راننده کامیون بیان کرد: در مقطعی، قیمت لوازم خودرو متناسب با دلار 18 هزار تومانی افزایش پیدا کرد اما با کاهش قیمت ارز، قیمت این اجناس کاهش نیافت.

وی افزود: این موضوع شرایط سختی را برای کامیونداران به خصوص برای تعمیرات موتور فراهم ساخته است.

 او ادامه داد:  یک کامیوندار لاستیک را می‌تواند با هر مشکلی با قرض گرفتن، وام و چک خریداری کند ولی سوال این است که اگر موتور کامیون به هر دلیلی یک مرتبه از کار افتاد، باید چه‌کار کند؟

این راننده خود مالک اظهار کرد: لاستیک را به هر زحمت می‌توان خریداری کرد و با لاستیک فرسوده هم چند روزی امکان فعالیت و پیمودن مسافت‌های کوتاه وجود دارد ولی هزینه حدود 100 میلیون تومانی تعمیرات را  از کجا و چطور باید تهیه کرد؟

اتحادی تاکید کرد: با این وضع نابسامان تامین قطعات، قیمت واقعی لوازم یدکی را کدام سازمان یا ارگان باید مشخص کند؟ چرا قیمت‌ها و دستمزدها مشخص نیست؟چرا فروشندگان، لوازم کامیون را با قیمت دلخواه خود می‌فروشند و در مقابل اعتراض کامیونداران اعلام می‌کنند که قبلاً گران خریداری کرده‌اند؟

به گزارش تین نیوز، او افزود: چرا مسئولان مربوطه به این وضع افسار گسیخته قیمت‌های لوازم یدکی رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا در شهرک‌های حمل‌ونقلی کشور مناطق صنعتی تعمیرگاهی شعبه بازرسی تعزیرات حکومتی وجود ندارد؟ مگر راننده و کامیوندار باید دائم برای گران‌فروشی هر قطعه و لوازم با تعزیرات در تماس و پیگیر گرانی لوازم یدکی باشد.

این راننده کامیون اظهار کرد: چرا در هیچ فروشگاه لوازم فروشی، قیمت‌ اجناس در مقابل دید رانندگان نصب نشده؟ مگر قیمت ارز  200 یا 300 درصد افزایش داشته که قیمت برخی قطعات موتور کامیون 500 درصد و بیشتر افزایش قیمت پیدا کرده است؟

وی با طرح این پرسش که قیمت‌های فعلی لوازم را کدام ارگان تعیین کرده که اطلاع‌رسانی به کامیوندار نمی‌کند؟ گفت: چرا برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بانک حمل‌ونقل و یا بانک کارگشایی کامیونداران وجود ندارد؟

اتحادی از مدیران کانون‌های کامیونداران و رانندگان خواست در جهت راه‌اندازی این بانک در شهرهای کشور با همکاری و پس‌انداز خود رانندگان تلاش کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خدا باید فریاد رس ملت باشد ازاین دولت انتظار نمیرود