| کد خبر: 192170 |

همدان و فارس دارای کمترین میزان نرخ بیکاری در کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس می گوید: بخش خصوصی، تعاونی، اصناف و همچنین نهادهای عمومی و دولتی نیز در بحث ایجاد اشتغال وظیفه و نقش دارند.

تین نیوز

 تازه‌ترین آمارهای مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار سال ۹۸ حاکی از آن است که استان‌های همدان و فارس کمترین میزان نرخ بیکاری را در میان‌استان‌های‌کشور داشته‌اند بطوریکه استان فارس با نرخ 7 درصد بیکاری، پس از همدان کمترین نرخ بیکاری را در میان استان‌های کشور دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایلنا، گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در بهار امسال از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال کشور، ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار بوده‌اند. اما این آمارها نشانگر چیست و فارس چگونه توانسته است با کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری در بهار 98 نسبت به بهار 97 دست یابد؟

آن طور که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس می گوید: بخش خصوصی، تعاونی، اصناف و همچنین نهادهای عمومی و دولتی نیز در بحث ایجاد اشتغال وظیفه و نقش دارند.

 سهراب مختاری با اشاره به آمارهای اخیر مرکز آمار ایران درباره وضعیت بیکاری گفت: نرخ بیکاری استان فارس در سال 84، بیش از 13 درصد و در سال 89 بیش از 20 درصد (بالاترین نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور) بوده است، در حالی که امروز بر اساس معیارهای یکسانی که در مورد همه‌ استان‌های کشور وجود دارد، فارس پس از استان همدان، کمترین نرخ بیکاری را در استان‌های کشور داراست.

حفظ فرصت‌های شغلی موجود خط قرمز اداره کار 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه آمار تعداد بیکاران فارس (بر اساس سرشماری سال 95) بیش از 198 هزار نفر بوده است، افزود: به عنوان مثال برای حفظ اشتغال در کارخانه کاشی حافظ، پشم شیشه ایران و روغن نباتی نرگس تلاش زیادی از سوی نهادها و ارگان‌های مسئول مانند استانداری، اداره کل کار و تعاون و حتی در سطح وزیر و معاون وزیر کار صورت گرفت و این تلاش‌ها موجب شد که بخش خصوصی به جای تعطیلی و فروش زمین و املاک کارخانه، فعالیت خود را ادامه ‌دهند. 

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه با اشاره به اولویت‌های 14 گانه کارگروه اشتغال استان فارس ازجمله آموزش، تأمین اعتبار برای کارگاه‌های تولیدی و...، افزود: سال گذشته از محل اعتبارات روستایی فراگیر و حمایتی، سیستم بانکی بیش از 500 میلیارد تومان به کارفرمایان مشمول و دارای تأییدیه کارگروه‌های مربوطه پرداخت کرده است.  

مختاری با اشاره به اینکه 50 درصد فعالیت اقتصادی در استان فارس متعلق به بخش خدمات، 30 درصد بخش صنعت و 20 درصد بخش کشاورزی است، افزود: فارس در بخش خدمات جذابیت‌های بالقوه ویژه‌ای در میان استان‌های کشور دارد و از طریق توزیع مناسب ثروت و حذف انحصارات می‌توان در این بخش شغل‌های بیشتری نیز ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.