| کد خبر: 192145 |

◄ دستگیری ناخدا و افسر ارشد نفتکش توقیفی ایران در جبل‌الطارق

اسکای نیوز به نقل از یک سخنگوی پلیس سلطنتی جبل‌الطارق گزارش داده پلیس، ناخدا و افسر ارشد نفتکش «گریس-۱» را به ظن نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه دستگیر کرده است.

تین نیوز

با گذشت نزدیک به 10 روز از توقیف نفتکش «گریس-1» متعلق به ایران در تنگه جبل‌الطارق، یک شبکه خبری عنوان کرده که مقامات محلی دولت جبل‌الطارق، ناخدای این کشتی را دستگیر کرده‌اند. 

به گزارش تین نیوز، اسکای نیوز به نقل از یک سخنگوی پلیس سلطنتی جبل‌الطارق گزارش داده پلیس، ناخدا و افسر ارشد نفتکش «گریس-۱» را به ظن نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه دستگیر کرده است. 

ناخدای نفتکش مرتبط با ایران و افسر ارشد آن که توسط پلیس جبل‌الطارق دستگیر شده‌اند هر دو تبعه هند هستند.

این سخنگو همچنین گفته پلیس اسناد و دستگاه‌های الکترونیکی موجود در این نفتکش را هم مصادره کرده است. پلیس اعلام کرده این دو نفر شامگاه پنجشنبه مورد بازجویی قرار گرفته‌اند اما هنوز رسماً متهم نشده‌اند.

نفت‌کش ایرانی «گریس-1» از روز چهارشنبه گذشته توسط دولت محلی جبل‌الطارق و با کمک نیروی دریایی بریتانیا توقیف شده و طبق حکم دادگاه، تا یک هفته دیگر برای آنچه «مدت زمان لازم برای تکمیل مراحل تحقیقات» خوانده شده، در توقیف می‌ماند.

در واکنش به این اقدام، سفیر بریتانیا، تاکنون دو بار به وزارت خارجه احضار شده تا مراتب اعتراض تهران به این اقدام را به دولت بریتانیا اعلام کند. مقامات لندن می‌گویند این سوپرتانکر قصد داشته تا نفت خام خود را در یکی از بنادر سوریه (کشوری که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپاست) تخلیه کند. ادعایی که تاکنون از جانب تهران رد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.