| کد خبر: 192137 |

توقیف شناور قاچاقچیان در آب های بندر امام خمینی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف ۲ فروند شناور تجاری و کشف یک محموله بزرگ قاچاق در آب های بندر امام خمینی(ره) و آبادان خبر داد.

تین نیوز

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف ۲ فروند شناور تجاری و کشف یک محموله بزرگ قاچاق در آب های بندر امام خمینی(ره) و آبادان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا سردار لطفعلی پاکباز اظهار داشت: قاچاقچیان مجموعا ۲ فروند شناور تجاری را به ارزش ۴۱ تن بارگیری کردند و هدایت و انتقال آن از طریق آب های بندر امام خمینی (ره) و آبادان، به خارج از کشور برای رسیدن به اهداف خود را در دستور کارشان قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان، ضمن تشریح این خبر با اشاره به کنترل آب های ساحلی استان و مبارزه با پدیده قاچاق، افزود: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب های ساحلی استان، روز گذشته دریابانان آب های بندر امام خمینی (ره) و آبادان، در دو رشته عملیات جداگانه موفق به شناسایی و توقیف ۲ فروند شناور تجاری قاچاقچیان شدند.

وی گفت: پس از بازرسی و بررسی های دقیق و فنی به عمل آمده از هر ۲ دوبه، موفق به کشف ۴۱ تن علوفه با هدف خروج از کشور از شناورها شدیم.

سردار پاکباز ضمن یادآوری و آگاهی از دستگیری خدمه هر دو شناور، خاطرنشان کرد: تعداد قاچاقچیان دستگیر شده ۱۰ نفر بوده که پس از تکمیل پرونده مقدماتی همراه با محموله کشف شده به مراجع ذی صلاح ارجاع داده شدند.

ارشدترین مقام مرزبانی استان خوزستان، در پایان، هر گونه ورود و خروج کالا از کشور را مستلزم به رعایت اصول و مبانی قانونی دانست و عنوان کرد: هر گونه ورود و خروج کالا خلاف این مهم صورت گیرد از جانب ما قاچاق تلقی خواهد شد و با افراد قاچاقچی بدون شک از سوی مرزبانی برخوردی صریح و جدی صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده بالغ بر یک میلیارد ریال تخمین و اعلام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.