| کد خبر: 192069 |

◄ وقوع سیل در 4 ماه گذشته به 11 هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب رسانده است

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای به عملکرد سازمان راهداری پس از جریان سیل اخیر پرداخت و گفت: وقوع سیل در 4 ماه گذشته به 11 هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب رسانده است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای به عملکرد سازمان راهداری پس از جریان سیل اخیر پرداخت و گفت: وقوع سیل در 4 ماه گذشته به 11 هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب رسانده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد مقبلی با اشاره به این نکته که،  سیل اواخر سال 97 و اوایل سال 98 به 10 هزار پل آسیب وارد کرد و ارتباط جاده ای 4 هزار روستا را مسدود کرد، افزود: برای تامین اعتبار برای بازسازی راه‌های مناطق سیل‌زده 3 سال زمان لازم است تا راه‌های و جاده‌های استان‌های آسیب دیده ناشی از سیل بازساری شود.

سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز که در برنامه تیتر امشب و در گفتگوی تلفنی شرکت کرده بود، گفت: سیل ارتباط 750 روستا را در سطح استان قطع کرده بود و در روزهای اول بعد از بحران ارتباط موقت این روستا ها برقرار شد اما برای ارتباط پایدار نیاز به بازسازی زیر ساختی داریم.

وی افزود:  هفته پیش منابع لازم برای بازسازی زیرساخت های ارتباطی تصویب شد و برای  استان ها ابلاغ شده است.دولت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار داده است اما مشکل ما در بخش عمومی مثل ایستگاه‌های پمپاژ است.

 هادی حق‌شناس استاندارگلستان نیز در ارتباط تلفنی برقرار شده با این برنامه، افزود: 97 هزار هکتار زمین کشاورزی در سیل اخیر زیر آب رفته بود.اما در تلاش هستیم مشکلات زیرساختی بخش کشاورزی استان گلستان به طور کامل برطرف شود، هنوز 500 هکتار زمین کشاورزی همچنان مشکل دارند.
 
استاندار خوزستان از خروج 210 هزار هکتاز زمین از سیلاب خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار هکتار از زمین هایی که پیش از این زیر سیلاب بود برای کشاورزی شخم زده شده است.

غلامرضا شریعتی همچنین از برقراری راه‌های مواصلاتی بین مناطق مختلف در استان خوزستان  خبر داد و افزود: هم اکنون هیچ مسیری در استان مسدود نیست اما حدود 3 هزار هکتار زمین در سیلاب قرار دارد.

وی با بیان این‌که به 2 هزار کیلومتر راه‌های استان آسیب وارد شده است، خاطرنشان کرد: چنان‌چه اعتبارات جدید تصویب شود بازسازی نقاط آسیب دیده به پیشرفت مناسب‌تری خواهد رسید. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.