| کد خبر: 192051 |

◄ برنامه ضربتی ایران برای نفوذ به بازار چین

اوایل تیرماه بود که معاون گردشگری از موافقت هیات دولت با «لغو یک‌طرفه» ویزای ایران برای اتباع چین خبر داد که بر اساس اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند اما ایرانی ها برای سفر به این کشور، همچنان باید ویزا دریافت کنند.

تین نیوز

اوایل تیرماه بود که معاون گردشگری از موافقت هیات دولت با «لغو یک‌طرفه» ویزای ایران برای اتباع چین خبر داد که بر اساس اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند اما ایرانی ها برای سفر به این کشور، همچنان باید ویزا دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز، محمدابراهیم لاریجانی ـمدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری به دنبال این مصوبه و اعلام شرایط ورود بدون روادید اتباع چینی به ایران، از تهیه و اجرای برنامه ضربتی برای نفوذ به بازار چین خبر داد و به ایسنا گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از دریافت تصویب‌نامه هیات وزیران از سوی معاون اول رییس‌جمهور، اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در گام نخست به بازبینی برنامه عملیاتی نفوذ به بازار چین که حدود هفت هشت ماه پیش تهیه شده بود، پرداخت تا با شرایط واقعی سازگار شود.

وی اعلام کرد: برنامه عملیاتی ایران برای نفوذ به بازار چین که در ۵۰ بند تهیه شده و حوزه‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغات، آموزش و زیرساخت را دربرمی‌گیرد، به همراه پیوست‌های «دیجیتال مارکتینگ» و «برنامه تبلیغات و اطلاع‌رسانی» با درنظر گرفتن آخرین شاخص‌ها درحال بازنگری است. این برنامه‌ها برای اجرا در یک سال آینده تنظیم خواهد شد.

لاریجانی اظهار کرد: خبر لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی در آن کشور بازخورد مثبتی داشته و تقاضاهایی برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی دریافت شده و سوال‌ها و ابهام‌های زیادی مطرح شده است. احساس می‌کنم با عملیاتی شدن مقررات لغو یکطرفه روادید، حجم این پرسش‌ها و ابهام‌ها بیشتر شود و به شدت در فضای مجازی جست‌وجو شویم. برای همین برنامه ضربتی دو ماهه نوشته شد که شامل ۱۰ محور است و همزمان با مقررات لغو روادید، اجرا می‌شود تا پس از آن برنامه اصلی را آغاز کنیم.

او به بندهای برنامه ضربتی نفوذ به بازار گردشگری چین اشاره کرد و افزود: «اعلام شرایط و جزئیات لغو روادید ایران در چین»، «ارائه اطلاعات در واکنش به ابهامات و سوال‌های احتمالی چینی‌ها»، «بارگذاری و تکمیل مطالب به زبان چینی روی وب‌سایت‌های «visitiran.ir» و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها»، «تهیه بروشور به زبان چینی»، «تشویق هتلداران، آژانس‌ها، فعالان گردشگری، شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها برای تولید محتوا به زبان چینی و انتشار این اطلاعات در فضای مجازی»، «طراحی دوره‌های آموزشی برای هتلداران، آژانس‌دارها و راهنمایان چینی زبان برای آشنایی بیشتر با ویژگی این گردشگران»، «آموزش راهنمای چینی زبان با استفاده از ظرفیت دانشجویان و مترجم‌های چینی‌زبان» و در ادامه اجرای بلندمدت این برنامه، «ابلاغ سلایق و علایق چینی‌ها به مراکز اقامتی»، «تهیه توصیه‌های سفر که شامل کد لباس، پول رایج، مراکز مجاز اقامتی، فرودگاه‌ها، زبان، آداب و سایر مواردی که یک گردشگر نیاز دارد بداند» به همراه «توسعه، تکمیل و تقویت سیستم‌های رزرواسیون به زبان چینی» و «تهیه توصیه‌نامه و ابلاغیه‌هایی برای ایجاد آمادگی به فرودگاه‌ها، گمرک، پلیس، زنجیره تامین خدمات گردشگری با هدف آشنایی با نیاز و سلیقه گردشگران چینی»، از جمله اقدامات ما برای برخورد مناسب و مسؤولانه با گردشگران چینی به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران با این کشور است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری گفت: پس از این مرحله، برنامه عملیاتی یک‌ساله را که روی تعداد مشخصی از گردشگران چینی هدف‌گذرای کرده است، آغاز خواهیم کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.