| کد خبر: 192040 |

تخصیص ارز در کالاهای گروه ۲ بر اساس میزان اعتبار

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به آغاز به کار سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری بازرگانان گفت: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه ۲ را بر اساس اطلاعات این سامانه اعتبارسنجی انجام می‌دهیم.

تین نیوز

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به آغاز به کار سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری بازرگانان گفت: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه ۲ را بر اساس اطلاعات این سامانه اعتبارسنجی انجام می‌دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از آغاز به کار «سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» خبر داد و گفت: این تحول جدی در روش تصمیم‌گیری کشور است و می‌تواند به فعالان اقتصادی سالم نوید دهد که فرصت آن‌ها برای بهره‌برداری از تسهیلات آینده، بیشتر از فعالان اقتصادی ناسالم است.

علی رهبری افزود: تبادل اطلاعات میان سه سامانه مهم ملی «سامانه جامع تجارت»، «سامانه جامع جمع‌آوری اطلاعات مالی یا سامانه جام» و «سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» از هم تفکیک شوند.

وی ادامه داد: سامانه جام­ سامانه مرجع صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌هاست و موجب می‌شود جلوی ارائه صورت‌های مالی چندگانه به دستگاه‌های مختلف گرفته شود و به سلامت فرآیندهای مالی کشور افزوده شود.

رهبری گفت: سامانه جامع تجارت به‌عنوان درگاه واحد تعامل تجار با دستگاه‌های لایه حاکمیت، فرآیندهای کاری را تسهیل می‌کند و جلوی موازی‌کاری را می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همچنین گفت: سامانه اعتبار­سنجی هم به ما این امکان را می‌دهد که اطلاعات صورت‌های مالی رتبه‌ای را برای فعالان بازرگانی در نظر بگیریم و فعالان اقتصادی معتبر با سوابق و عملکرد خوب را از فعالان اقتصادی با سوابق بد تعهداتی و بدهی بانکی و بیمه‌ای جدا کنیم و ارز 4هزار و 200 تومانی و تسهیلات بانکی و بقیه امتیازات حاکمیتی را به بازرگانان معتبر و با عملکرد خوب بپردازیم.

رهبری اضافه کرد: از لحاظ اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری، همه شرکت‌های تجاری داخلی و خارجی، مشمول آن هستند اما از نظر صورت‌های مالی، شرکت‌هایی مشمول می‌شوند که مشمول قانون حسابرسی باشند.

وی گفت: شرکت‌های صوری در این سامانه به‌علت اینکه عملکرد مناسبی ندارند از برخورداری تسهیلات آتی کشور محروم می‌شوند و عملکرد آن‌ها کم می‌شود و از فضای تجاری خارج می‌شوند.

رهبری با بیان اینکه اصناف در جامعه هدف سامانه اعتبارسنجی هم هستند، افزود: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه 2 را بر اساس اطلاعات سامانه اعتبارسنجی انجام می‌دهیم و امیدواریم گام به گام، بقیه فعالان اقتصادی هم تحت پوشش قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.