| کد خبر: 192010 |

طی سال جاری صورت خواهد گرفت؛

◄ توجه ویژه به توسعه گردشگری لارک،هنگام و ابوموسی

از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در سال جاری عملیات آغاز ایجاد زیرساخت های گردشگری در جزایر هنگام، لارک و ابوموسی به عنوان بخشی از برنامه های کلان استان هرمزگان در راستای توسعه صنعت گردشگری به ویژه در بخش دریایی، آغاز خواهد شد.

تین نیوز

از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در سال جاری عملیات آغاز ایجاد زیرساخت های گردشگری در جزایر هنگام، لارک و ابوموسی به عنوان بخشی از برنامه های کلان استان هرمزگان در راستای توسعه صنعت گردشگری به ویژه در بخش دریایی، آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد افزایش ورود گردشگران به جزایر خلیج فارس و استفاده از امکانات مرتبط با توریسم دریایی هستیم.

رضا برومند ادامه داد: هم اکنون جزایر کیش، قشم و در رتبه سوم هرمز بیشترین میزان گردشگران ورودی به آب های خلیج فارس را به خود جذب می کنند.

وی این امر را به عدم تبلیغات کافی و نیز فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای ورود گردشگران نسبت داد و بیان داشت: لازم است هر چه سریع تر اقدامات لازم جهت معرفی سایر جزایر خلیج فارس جهت جذب گردشگران و بهره مندی از این مواهب خدادادی اقدام کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به توسعه زیرساخت های گردشگری در جزایر هنگام، لارک و ابوموسی به عنوان بخشی از برنامه های کلان استان هرمزگان در راستای توسعه صنعت گردشگری به ویژه در بخش دریایی اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، هم اکنون گردشگری در این جزایر به دلیل عدم ایجاد زیرساخت های لازم همچون کیش، قشم و هرمز رونق ندارد، لذا با ایجاد زیرساخت های گردشگری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی قصد داریم تا زمینه افزایش هر چه بیشتر ورود گردشگران به این جزایر زیبای خلیج فارس را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جزیره ابوموسی می تواند به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود، گفت: جزیره ابوموسی طی سال های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه به منظور تردد به جزیره ابوموسی مشکلی برای تامین شناور وجود ندارد، تصریح کرد: می توان از ظرفیت شناورهایی که در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی تردد می کنند برای جابه جایی گروه گردشگران استفاده کرد که این امر نیز مورد استقبال مالکان این شناورها قرار می گیرد.

به گفته برومند، مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و از بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید که تجربه این سفر دریایی می تواند برای گردشگران علاقه مند بسیار جذاب باشد.

برومند با بیان اینکه هم اکنون جمعیت زیادی از ساکنین بندرعباس در جزیره ابوموسی مشغول به کارهای دولتی هستند که جابه جایی این افراد از سوی استانداری از طریق هواپیمای چارتر شده به صورت رایگان انجام می گیرد، تاکید کرد: با مذاکرات در حال انجام با استانداری و فرمانداری این احتمال وجود دارد که امکان استفاده از این سفر هوایی برای گردشگران در قالب تور نیز فراهم شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: در صورت استقبال مسافران از سفردریایی به جزیره ابوموسی، به زودی برنامه های گسترده تری در راستای توسعه گردشگری این جزیره و ورود بیشتر گردشگران به آن انجام خواهد شد.

وی از امکان ایجاد کمپ های گردشگری در نقاط مختلف جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: علاوه بر این گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی می توانند در تنها مهمانسرای این جزیره اقامت داشته باشند که امیدواریم با ساخت و تکمیل هتل های در دست ساخت، در آینده ای نه چندان دور شاهد اقامت گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی در هتل های مناسب باشیم.

وی همچنین از ساخت کمپینگ اقامتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساحل جزیره ابوموسی خبر داد و عنوان کرد: این کمپینگ های اقامتی با استفاده از سازه های سبک ساخته می شوند و فرمانداری جزیره ابوموسی نظارت کامل را بر روند چگونگی ساخت این کمپینگ های اقامتی انجام می دهد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه به ظرفیت های بالای گردشگری در جزیره لارک نیز اشاره کرد و گفت: جزیره لارک در گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری اعلام شده بود و زیرساخت های اولیه و اساسی گردشگری نظیر برق رسانی و آبرسانی به این جزیره انجام شده و این پروژه در حال تکمیل است.

برومند تاکید کرد: خط کشتیرانی در مسیر قشم- لارک از اواخر سال گذشته فعال شده است و گردشگران ورودی به جزیره قشم این امکان را خواهند داشت تا با استفاده از شناور در نظر گرفته شده به جزیره لارک سفر کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه مدت زمان سفر دریایی بین جزایر قشم- لارک حدود پانزده دقیقه است، اظهار داشت: معمولاً سفر به جزیره لارک در قالب سفرهای یک روز صورت می گیرد اما با این وجود گردشگران علاقه مند برای اقامت شبانه در این جزیره می توانند از خانه های بومیان این جزیره جهت اقامت بهره مند شوند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، همچنین امکان برپایی کمپ های گردشگری در نقاط مختلف جزیره توسط گردشگران جهت اقامت شبانه وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.