| کد خبر: 191979 |

◄ تولید آزمایشی پژو 301 با استفاده 60 درصدی از توان داخلی

این روزها خبر می‌رسد، آغاز تولید آزمایشی پژو301 از هفته آینده در گروه خودروسازی ایران خودرو کلید خواهد خورد تا خیابان‌های ایران هم شاهد عبور این سدان به اصطلاح کوچک باشند.

تین نیوز

پژو 301 یک سدان جمع‌وجور شهری است که اولین بار در سال 2012 توسط این شرکت فرانسوی رونمایی شد. جالب است بدانید شرکت پژو در سال 1932 نیز یک خودرو خانوادگی بزرگ را به نام 301 به بازار عرضه کرده بود که پس از 4 سال تولید، در سال 1936 جای خود را به 302 داد.

اما این روزها خبر می‌رسد، آغاز تولید آزمایشی پژو301 از هفته آینده در گروه خودروسازی ایران خودرو کلید خواهد خورد تا خیابان‌های ایران هم شاهد عبور این سدان به اصطلاح کوچک باشند.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از رونمایی خط تولید آزمایشی پژو 301 با داخلی‌سازی بیش از 60 درصد آن در هفته آینده خبر داد.

مهندس هاشم یکه‌زارع، افزود: درحال حاضر خط بدنه‌سازی با ظرفیت اسمی 16 دستگاه در ساعت درحال آماده‌سازی و بهره‌برداری در روزهای آینده است.

مهندس یکه زارع، تولید 301 را تاوان پژو برای عهدشکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی دانست و گفت: در این مسیر از توان شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی استفاده می‌کنیم.

وی به نقل از سایت خبری ایران خودرو، ضمن تاکید بر مقدور نبودن داخلی‌سازی 100 درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی،‌ این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10 هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.