| کد خبر: 191930 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ مسافری که در «های سیزن» سفر می‌کند باید هزینه آن را بپردازد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد: مسافری که می‌خواهد ارزان سفر هواپیما شود باید برنامه‌ریزی کند و زمانی که قیمت بلیت پایین است به سفر برود، اما مسافری که می‌خواهد بیزینس کند و یا در «های سیزن» به سفر برود باید هزینه آن را پرداخت کند

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید: مسافری که می‌خواهد سفر ارزان‌قیمت هوایی داشته باشد؛ باید برنامه‌ریزی کند و زمانی که قیمت بلیت پایین است به سفر برود، اما مسافری که می‌خواهد بیزینس کند و یا در «های سیزن» به سفر برود باید هزینه آن را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی عابدزاده در خصوص چرایی افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: واقعیت این است که یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما حداقل بیش از 40 دلار هزینه دارد و در مسیری مانند تهران-مشهد هزینه تمام شده برای ایرلاین چیزی بالغ‌بر 700 هزار تومان است؛ از همین رو شرکت‌های هواپیمایی مجاز هستند که نرخ حداقل و حداکثری بلیت هواپیما را خودشان تعیین کنند.

افزایش قیمت بلیت هواپیما سودی را حاصل ایرلاین‌ها نکرده است

وی در ادامه افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به نرخ حداقل و حداکثری که ایرلاین‌های تعیین می‌کنند نظارت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای مثال نرخ بلیت هواپیما در مسیر مشهد از 200 تا نزدیک به 800 هزار تومان توسط ایرلاین‌ها به فروش می‌رود، بیان کرد: این در حالی است که بخش زیادی از بلیت‌ها زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رود؛ این موضوع بدان معنا نیست که یک شرکت هواپیمایی اگر بلیت پرواز مشهد را 750 هزار تومان می‌فروشد سودی کسب کرده است.

عابدزاده خاطرنشان کرد: یک ایرلاین ممکن است حدود 12 بلیت خود را در یک پرواز  750 هزار تومان به فروش برساند و مابقی به‌طور قطع زیر 400 هزار تومان فروش رفته است.

او با بیان اینکه نرخ ارز برای شرکت‌های هواپیمایی در طول یک سال گذشته متغیر  بوده است، اظهار داشت: ایرلاین‌ها ارز خود را در این یک سال از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان تامین کرده‌اند.

چارتر در ذات صنعت حمل‌ونقل هوایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص چرایی فروش بلیت چارتر در مسیر مشهد نیز توضیح داد: این مسیر چارتر پذیر است و کار غیرقانونی انجام نگرفته است.

عابدزاده با بیان اینکه چارتر جزء ذات صنعت حمل‌ونقل هوایی است، افزود: 80 درصد از بلیت هواپیما به صورت برنامه‌ای به فروش می‌رسد و قیمت بلیت نیز توسط سازمان هواپیمایی کشوری کنترل می‌شود.

ترکیه به دنبال راه قانونی برای ارائه سوخت به ایرلاین‌های ایرانی است

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین نتیجه مذاکره با ترکیه در خصوص سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی، توضیح داد: این موضوع در دست پیگیری است و از سوی ترکیه در حال برنامه‌ریزی است تا بتواند به‌صورت قانونی به ایرلاین‌های ایرانی سوخت بدهد.

نظارت امروز سازمان هواپیمایی از هر زمانی سخت‌گیرانه‌تر است

به گفته او؛ ساختار و فرآیند ایمنی که سازمان هواپیمایی کشوری بر روی آن نظارت دارد از هر زمان دیگری سخت‌گیرانه‌تر است از سوی دیگر تأمین ایمنی توسط خود ایرلاین‌ها انجام می‌گیرد و ما تنها بر آن نظارت داریم و در جایی که لازم باشد ممیزی به صورت دوره‌ای  و بازرسی بدون اطلاع قبلی انجام می‌دهیم.

وی گفت: علی‌رغم محدودیت‌هایی که در حوزه صنعت هوایی ایجاد شده امروز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما با گذشته غیرقابل مقایسه هستند.

مسافری که در «های سیزن» سفر می‌کند باید هزینه آن را بپردازد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این ادعا را که افزایش قیمت بلیت هواپیما منجر به حذف سفر هوایی از سبد خانواده‌ها شده است را درست ندانست و گفت: این‌گونه نیست و این سخنان اشتباه است. با توجه به اینکه نرخ ارز چند برابر شده اما نرخ بلیت برای همه چند برابر نشده است؛ نرخ بلیت مشهد از 220 تومان تا زیر 800 هزار به فروش می‌رسد پس قیمت بلیت به نسبت نرخ ارز چند برابر نشده است.

عابدزاده با بیان اینکه مسافری که می‌خواهد ارزان سفر هواپیما شود باید برنامه‌ریزی کند و زمانی که قیمت بلیت پایین است به سفر برود، اما مسافری که می‌خواهد بیزینس کند و یا در «های سیزن» به سفر برود باید هزینه آن را پرداخت کند و این طبیعی است، اظهار داشت: امروز کسانی سوار هواپیما می‌شوند که در گذشته سوار هواپیما نمی‌شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.