| کد خبر: 191924 |

شهردار تهران:

سرمایه‌های کشور نباید به شکل راکد در خانه‌های خالی بلوکه شود

شهردار تهران با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی باید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، گفت: نباید بخش عمده‌ای از سرمایه‌های کشور به شکل راکد در خانه‌های خالی بلوکه شود.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی باید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، گفت: نباید بخش عمده‌ای از سرمایه‌های کشور به شکل راکد در خانه‌های خالی بلوکه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت،  پیروز حناچی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی اجرای طرح جامع مالیاتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز موضوع ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شد و بر این اساس تمام دستگاه‌هایی که بانک اطلاعاتی دارند می‌توانند به سازمان امور مالیاتی کمک کنند که شهرداری تهران نیز از جمله دستگاه‌هایی است که این نوع اطلاعات را تولید می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شد که از پتانسیل شهرداری تهران در زمینه تأدیه مالیات که بخشی از آن مالیات محلی است استفاده کنند، افزود: می‌توان به سازمان امور مالیاتی کمک کرد تا بانک اطلاعاتی خود را به روز کند چرا که ممیزی املاک یکی از اقداماتی بوده که توسط شهرداری تهران به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و این اطلاعات هر میزان که به روز باشد می‌توان از آن برای دستگاه‌های دیگر استفاده کرد.

بانک‌های اطلاعاتی باید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد

حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران معتقد است که بانک‌های اطلاعاتی باید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر این اقدام انجام شود بیگ دیتا در کشور ایجاد می‌شود و در زمانی که اطلاعات بزرگ در کشور وجود داشته باشد می‌توان تصمیمات بزرگ و تأثیرگذار اخذ کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع خانه‌های خالی در اقتصاد کلان مورد بحث قرار می‌گیرد، تأکید کرد: شرایط ناامن اقتصادی یا تورم بالا می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد و نباید بخش عمده‌ای از سرمایه‌های کشور به شکل راکد در خانه‌های خالی بلوکه شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.