| کد خبر: 191834 |

◄ امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های‌ حمل و نقل بین المللی جاده‌ای فی‌مابین ایران و ترکیه

یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امضاشد.

تین نیوز

 تفاهم نامه  توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی دو کشور در ازمیر جمهوری ترکیه  امضاء شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،منوچهرسلمانزاده مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دو روزه بر عهده داشت، بیان کرد: نشست کمیته مشترک حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، به منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل و نقل بین المللی جاده‌ای فی‌مابین طی روزهای 11 الی 12 تیرماه برگزار شد و در زمینه تبادل اطلاعات و آمار،بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل کالا و مسافر بین دو کشور، و سایر موارد مذاکره شد که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند.

سلمانزاده افزود: طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای آمار تردد ناوگان جاده‌ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال 2018 میلادی، آمار مربوط به پنج ماهه 2019میلادی رامبادله نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل و نقل بین‌المللی در حوزه جاده‌ای به تفاهم رسیدند.

وی تصریح کرد :در این اجلاس موضوعات مختلفی از جمله درخصوص میزان سوخت داخل باک ناوگان ترانزیتی درسفر از قلمروکشور مقابل، اقدامات لازم درخصوص منطقی سازی زمان سفرناوگان ترانزیتی دوکشور ازکلیه مبادی ورودی، مشکلات مربوط به سفرهای غیرمنظم اتوبوسهای ایرانی به/ و ازقلمرو ترکیه، تاکید برخدمات رسانی 24 ساعته در هفت روز هفته درپایانه های مرزی مشترک بین دوکشور برای کلیه   رویه های گمرکی مورد بررسی قرارگرفت. 

این گزارش حاکی است دو طرف موافقت نمودند اجلاس آتی در سال 2020 میلادی به منظور پیگیری موضوعات در  تهران برگزار گردد.

براساس این گزارش محمت گورسس مدیرکل دفترحمل ونقل جاده ای وزارت حمل ونقل و زیرساخت ترکیه، ریاست هیئت ترکیه را برعهده داشت و در این اجلاس نمایندگانی ازبخش خصوصی دوطرف نیز حضور داشتند .

  در پایان این نشست دو روزه  دوطرف با ابراز خرسندی از مناسبات روبه رشدحمل و نقلی بین دو کشور ، ادامه روند مذاکرات فی‌مابین را خواستار شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.