| کد خبر: 191831 |

سفیر هندوستان در سفر به چابهار مطرح کرد:

◄ نقش پر رنگ بندر چابهار در توسعه تجارت هندوستان

بندر چابهار می تواند نقش بسیار مهمی برای توسعه تجارت هندوستان داشته باشد.

تین نیوز

سفیر هندوستان در ایران گفت: بندر چابهار می تواند نقش بسیار مهمی برای توسعه تجارت هندوستان داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گدام دارمندرا در سفر به بندر چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در واقع می توانیم بندر چابهار را به عنوانی سنبلی در نظر بگیریم که دو کشور با توجه به آن برای حال و آینده خود فکر می کنند و تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: ایران و هند در تلاش هستند که با هم فعالیت کنند و در عین حال هند خود را متعهد می داند که به افغانستان هم در زمینه عبور و مرور کالاها و هم بسته های انسان دوستانه کمک کند.

به گفته سفیر هندوستان در ایران، چابهار می تواند نقش بسیار مهمی برای توسعه تجارت هندوستان داشته باشد و البته نه تنها این مزیت برای هندوستان، بلکه برای افغانستان هم مثمر است.

گدام دارمندرا تصریح کرد: ایران و هند در تلاش هستند در بندر چابهار به عنوان منطقه کانونی برای افزایش تجارت با کشورهای آسیای میانه فعالیت داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: سفر سفیر هندوستان در ایران به بندر چابهار در خصوص توافقنامه ایران، هند و افغانستان انجام شد، موضوع های اصلی این توافق نامه در خصوص تجاری سازی و تداوم قرارداد شرکت IPGLهند با بندر چابهار است.

بهروز آقایی افزود: در این سفر دو روزه موضوع های مربوط به توافق نامه چابهار به صورت کارشناسی بررسی شد و هر دو کشور تلاش می کنند که قرارداد به بهترین نحو تداوم و اجرایی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.