| کد خبر: 191808 |

کشف ردپایی از حیات در سیاره سرخ

یکی از اهداف پرتاب مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ به سیاره سرخ جست و جو نشانه‌هایی از وجود حیات باستانی درسطح این سیاره است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان برای یافت نشانه‌هایی اولیه از وجود حیات در سیاره مریخ بر روی مشابه‌ترین نقطه در کره زمین به مطالعه می‌پردازند؛ یکی از مناطقی که بنا برمطالعه‌های زمین شناسی بیشترین شباهت را به سطح سیاره مریخ دارد منطقه به نام Marble Bar در سواحل غربی و شمالی قاره استرالیاست.

در این منطقه فسیل‌هایی به قدمت ۳.۵ میلیارد سال وجود دارد که به گفته محققان از جمله قدیمی‌ترین نشانه‌های اولیه حیات بر سطح زمین است.

دانشمندان امیدوار هستند فناوری‌های به کار رفته در مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ امکان کشف نشانه‌هایی از جمله فسیل یا نمونه‌های میکروبی از حیات را در سیاره مریخ در اختیارشان قرار دهد.

سنگ‌هایی به نام Stromatolites از جمله فسیل‌های قدیمی بر سطح زمین هستند که اغلب از بقایای تک سلولی‌ها به دست آمده اند و به شکل رسوب در برخی مناطق کره زمین یافت می‌شوند.

محققان اعتقاد دارند سیاره سرخ یک بار مانند کره زمین دارای حیات و منابع آب جاری برسطح خود بوده است زیرا الگو‌های زمین شناسی زمین و سیاره مریخ با یکدیگر مشابه هستند.

کشف فسیل در این مناطق از استرالیا می‌تواند داده‌های منحصربه فردی درباره محل گمانه زنی در سیاره سرخ برای کشف فسیل‌های احتمالی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان