| کد خبر: 191803 |

◄ آخرین جزئیات از پروژه احداث بزرگ‌ترین پایانه هوایی کشور

​مسابقه معماری ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مرحله نهایی رسید.

تین نیوز

مسابقه معماری ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مرحله نهایی رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، کوروش فتاحی‌ عضو هیات مدیره و مجری پروژه ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تعریف هویت و هنر سازه پیش از احداث، تجربه‌ای بود که در ساخت  ترمینال سلام به دست آمد گفت: این امر در ترمینال جدید شهر فرودگاهی که ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در آن به یک‌صد میلیون نفر می‌رسد موردتوجه قرار گرفت.

وی بیان داشت: در ساخت ترمینال جدید دو فاکتور مهم موردتوجه قرار گرفته که بخش اول استفاده از هنر اسلامی - ایرانی، و بخش دوم به‌کارگیری استانداردهای عمرانی در آن است.

فتاحی ادامه داد: با هدف پیاده‌سازی این دو فاکتور در ترمینال جدید در اواخر سال ۹۷ طی یک فراخوان بین‌المللی با نظارت دبیرخانه مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی مسابقه‌ای را در سه بخش معماری، اقتصادی و فنی مهندسی برای شروع این پروژه برگزار کردیم.

مجری پروژه ترمینال مسافری جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۴ شرکت خارجی با ارائه ایده‌های معماری خود برای ساخت ترمینال جدید به هیات داوران که از هفت نفر از اساتید معماری و هنر تشکیل شده، در این مسابقه شرکت کردند.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز برنده بخش معماری مشخص خواهد شد افزود: پس از اعلام برنده مسابقه معماری، کمیته‌ای متشکل از ۹ نفر از اساتید علم اقتصاد و فنی - مهندسی تشکیل خواهد شد و پس از ارائه امتیازات، برنده نهایی مسابقه طراحی  و معماری ترمینال جدید اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.