| کد خبر: 191781 |

◄ عراق به بازرگانان ایرانی ویزای متعدد نمی‌دهد

عضو اتاق بازرگانی خرمشهر در انتقاد به وضعیت سفر بازرگانان ایرانی به بصره، عنوان کرد: تاجران باید هفته‌ای چند بار در راستای پیگیری مطالبات خود به جهت معاملاتی که کرده‌اند به بصره سفر کنند؛ اما عراق از صدور ویزای متعدد به بازرگانان ایرانی خودداری می‌کند.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی خرمشهر در انتقاد به وضعیت سفر بازرگانان ایرانی به بصره، عنوان کرد: تاجران باید هفته‌ای چند بار در راستای پیگیری مطالبات خود به جهت معاملاتی که کرده‌اند به بصره سفر کنند؛ اما عراق از صدور ویزای متعدد به بازرگانان ایرانی خودداری می‌کند.

محمدجواد مؤمن در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: تاجران باید هفته‌ای چند بار در راستای پیگیری مطالبات خود به جهت معاملاتی که کرده‌اند به بصره سفر کنند اما مشکل عمدهای که وجود دارد  این است که سفارت عراق ویزای متعدد به بازرگانان ایرانی نمی‌دهد و از همین رو این افراد باید هفته‌ای دو روز به سفارت مراجعه و سالی یک‌بار پاسپورت عوض کنند.

او با بیان اینکه هنوز هیچ اقدام جدی در رابطه با لایروبی اروند انجام نگرفته است، بیان کرد: این موضوع برای امروز یا دیروز نیست؛ 20 سال است که در رابطه اقدام جدی انجام نگرفته است.

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا این تعویق به دلیل عدم تعهد طرف عراقی است، گفت: واقعیت موضوع این است هنوز به طور دقیق در خصوص این موضوع شفاف‌سازی نشده است هر چند که این موضوع تا حدودی هم سیاسی محسوب می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی خرمشهر به اتصال خط راه‌آهن خرمشهر به بندر بصره اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی در این رابطه بسته شد اما هنوز اتفاق جدی صورت نگرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.