| کد خبر: 191750 |

ساخت بندر خشک در اندیمشک به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ساخت بندر خشک در اندیمشک به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت بندر خشک اندیمشک باعث فعال شدن هرچه بیشتر بنادر خوزستان می‌شود، گفت: ساخت این بندر به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، فریدون حسنوند پروژه بندر خشک اندیمشک را یک طرح ملی و بین‌المللی دانست و افزود: این بندر دارای ۹۲۱ صفحه طرح مطالعاتی است که کل هزینه ساخت آن توسط استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی نیاز دارد و با راه اندازی آن شاهد تحول اساسی در زمینه اشتغال، صادرات، واردات و ترانزیت کالا خواهیم بود.

نماینده اندیمشک بیان کرد: احداث بندر خشک در اندیمشک باعث می‌شود که از بندرعباس کشتی‌های باری به بنادر امام، خرمشهر و آبادان وارد شده و سپس بار آنها با کامیون به اندیمشک حمل و از آنجا با استفاده ۷۰۰ تا ۸۰۰ کلیومتر خط ریلی به تهران منتقل شود.

حسنوند با بیان اینکه برای احداث و راه اندازی بندر خشک اندیمشک یک هزار هکتار در نظر گرفته شده است، افزود: با راه اندازی این بندر هزاران فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان، بندر خشک اندیمشک را  گامی دیگر برای توسعه منطقه توصیف کرد و بدون اشاره به زمان آغاز عملیات اجرایی این طرح افزود: این بندر در رونق اقتصادی منطقه و توسعه استان نقش مهم و کلیدی خواهد داشت.

غلامرضا شریعتی افزود: سال گذشته طرح مطالعاتی بندر خشک اندیمشک پایان یافته و نخستین مرحله این طرح ملی و بزرگ برداشته شد.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح، بندر خشک اندیمشک با قابلیت جابه جایی سالاانه 30 میلیون تن بار در سال در دو هزار هکتار از اراضی این منطقه اجرا می شود.

استاندار خوزستان افزود: با اجرای این طرح، بیش از 2500 فرصت شغلی در خوزستان ایجاد می شود ضمن آنکه هزینه جابه جایی کالا از جنوب به شمال و بالعکس اقتصادی‌تر و رقابتی‌تر خواهد شد.

وی امکان تزاتزیت کالا از کشورهای آسیای میانه و عراق را  از دیگر مزایای این طرح بیان کرد.

وی دسترسی به راه آهن سراسری، قرار گرفتن اندیمشک در مسیر آزادراه جنوب به شمال(تهران)، نزدیکی به فرودگاه، موقعیت نسبی مناسب و امکانات لجستیکی و نزدیک به بنادر اصلی خوزستان را از مزیت‌ها و توجیهات اقتصادی احداث بندر خشک در اندیمشک بیان کرد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.