| کد خبر: 191742 |

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ بالغ بر 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری نوسازی شده است

بیش از 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی سال‌های اخیر، نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری کشور وارد شد.

تین نیوز

بیش از 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی سال‌های اخیر، نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری کشور وارد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از محور داورزن به مزینان استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع ماشین‌آلات راهداری، 9 هزار دستگاه است که تقریباً عمر بالای 25 سال دارند، از این رو باتوجه به این که بیشتر این ماشین‌آلات تولید خارج هستند و تأمین قطعات آنها دشوار است، بنابراین به دنبال نوسازی ناوگان با استفاده از کارخانه‌های داخلی بوده که قطعا رونق اشتغال هم در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صورتی که ظرف 2 الی 3 سال آینده امکان خرید 3000 دستگاه ماشین‌آلات فراهم گردد ، تا 10 سال آینده از نظر ماشین‌آلات، مشکلی نخواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های کشور مورد نیاز است، افزود: در حال حاضر حدود 3500 میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است که با داشتن بالغ بر 220 هزار کیلومتر طول راه‌ها و 400 هزار دستگاه پل و ابنیه فنی، قطعاً با چالش‌‌های زیادی مواجه هستیم ،اما تلاش می کنیم با اولویت بندی بخشی از چالش ها را مرتفع کنیم.

حسن‌نیا یکی دیگر از چالش‌های سال‌جاری را تأمین قیر مورد نیاز جاده‌ها بیان کرد و افزود: باتوجه به قانون بودجه سال 98 مشکلاتی را در فرایند تأمین و جذب قیر ایجاد کرده است، در صورتی که 20 درصد راه‌های شریانی کشور ، خرابی شدید داشته و نیاز به روکش آسفالت دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یادآور شد: سالانه بالغ بر 700 الی 800 هزار تن قیر مورد نیاز است تا سطح جاده‌ها به سطح قابل قبولی برسد.

حسن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر اظهار داشت: در استان خراسان‌رضوی، 4 پایانه مرزی وجود دارد که حمل بار از استان‌های دیگر به مقصد ترانزیتی افغانستان و ترکمنستان انجام می‌شود و وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای سطح کمی و کیفی محورهای ترانزیتی استان است.

وی افزود: شهرستان سبزوار با داشتن وسعت زیاد و محورهای ارتباطی مهم، ارتباط کریدورهای شمالی و شرق – غرب را فراهم می‌کند و از اهمیت ترانزیتی برخوردار است.

براساس این گزارش، در ادامه این بازدید، جلسه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

این گزارش حاکی است، بازدید از پروژه تعریض محور سبزوار به ششتمد از دیگر برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سبزوار بوده و در ادامه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخش ششتمد و بخش روداب در محل بخشداری‌های شهرستان ذی‌ربط برگزار شد.

در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی ،از محورهای سبزوار –نیشابور و نیشابور – مشهد نیز بازدید به عمل آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.