| کد خبر: 191705 |

حرف‌های تازه شرفبافی دو ماه پس از برکناری: آقای «م» بزرگ‌ترین بدهکار «هما»ست

وی در توصیف علت جدایی خویش از شرکت هواپیمایی ایران ایر، تاکید کرد که به هیچ عنوان از سمت خود کناره نگرفته و استعفایی هم نداده و از توضیح بیشتر پیرامون این امر اجتناب کرد اما گفت که هر چه که در توان داشته، در طبق اخلاص گذاشته و در 22 ماه دوره مدیریت خویش بر هما، تحریم‌ها را مدیریت کرد و دور نزد!

تین نیوز

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته است که در دوران مدیریت خود بر هما به شدت در مقابل فساد ایستادگی کرده و توضیح داد که بسیاری از قراردادها در هما به صورت ترک تشریفات مناقصه صورت می‌پذیرفت که این روند و همچنین واگذاری قراردادهای رانتی با حضور من حذف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، فرزانه شرفبافی با بیان اینکه 5 مطالبه مهم را در دوران مدیریت خود بر هما پیگیری کرده است که به گفته او «بده» شده است، اولین آن را پیگیری 2500 میلیارد تومانی مطالبات هما از دولت برشمرد که در نهایت سازمان حسابرسی طلب 1849 میلیارد تومانی هما از دولت را تایید کرده که درصورت‌های مالی منتهی به سال مالی 96 هما هم امده است.

وی مطالبه دوم خود در این دوران را پیگیری اسناد زمین‌های هما از برخی نهادها برشمرد که هنوز هم بخشی از زمین‌های هما در دست عده‌ای از نهادها است.

شرفبافی، مطالبه طلب 335 میلیارد تومانی هما از محل واگذاری هتل‌های هما را یکی دیگر از موارد مورد پیگیری برشمرد و  مورد چهارم را پیگیری حق‌السهم از محل اجاره اماکنی برشمرد که به اشتباه  قرار دادهای آن بسته شده که نباید بسته می‌شد و حتی ارقام  آن هم قبلاً پرداخت  شد.

مدیر عامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موضوع بعدی و مهم را پیگیری مطالبات ایران ایر از فردی به نام «م» ذکر کرد که این فرد طبق گزارش سازمان حسابرسی عدد بزرگی به هما بدهکار بوده و از طرف وزارت راه بر علیه او شکایت شد هر چند که وی خود را قهرمان دور زدن تحریم می‌داند اما کارگوی هوشمند بار هما به مدت 10 سال است که در اختیار او بوده و حتی مراحل تشریقات قانونی آن هم رعایت نشده بود.

وی در توصیف علت جدایی خویش از شرکت هواپیمایی ایران ایر، تاکید کرد که به هیچ عنوان از سمت خود کناره نگرفته و استعفایی هم نداده و از توضیح بیشتر پیرامون این امر اجتناب کرد اما گفت که هر چه که در توان داشته، در طبق اخلاص گذاشته و  در 22 ماه دوره مدیریت خویش بر هما، تحریم‌ها را مدیریت کرد و دور نزد!

فرزانه شرفبافی در پاسخ به طرح برخی انتقادات پیرامون عملکرد خویش گفت که عده‌ای تصور می‌کنند که مدیریت ایران ایر حتما باید به یک خلبان سپرده شود، بنابراین قضاوت در مورد عملکرد خودم در این مدت را به تاریخ می سپارم!

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره میزان زیان انباشته هما بدون اشاره دقیق به رقم زیان گفت که یک سوم زیان انباشته این شرکت هواپیمایی، با افزایش سرمایه 1610 میلیاردتومانی دولت در هما پوشش داده شد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال 96 مانده بدهی شرکت راه آهن و هما به حساب ذخیره ارزی به عنوان افرایش سرمایه در این شرکت منظور شد که بر این اساس، مانده بدهی شامل اصل و سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی هما براساس آخرین صورت حساب پس از کسر صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌های ملی تا سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در شرکت‌های مذکور منظور و مانده مطالبات ذخیره ارزی از این بابت تا مبلغ فوق تسویه شده است.

شرفبافی گفت که از رقم مصوب  1850 میلیارد تومان مصوب برای ایران ایر، فقط 1610 میلیارد تومان آن به هما داده شد.

وی توضیح داد که قیمت گذاری هما درسال 91 حدود 3 هزار میلیارد تومان بوده که در همان سال ارزش برند آن نیز 3 هزار میلیارد تومان بوده اما با تجدید ارزیابی جدید این رقم به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

شرفبافی، گفت که ارزش برند هما معادل ارزش سرمایه آن بوده که با ورود هواپیمای جدید دستکم 500 میلیون دلار دیگر هم به ارزش هما اضافه شد.

وی در عین حال تصریح کرد که اعتقادی به مازاد بودن نیروی انسانی در هواپیمایی هما ندارد بلکه این ایرلاین کمبود هواپیما دارد زیرا «هما» یک شرکت هواپیمایی ملی است.

شرفبافی تعداد نیروی انسانی ایران ایر را  8500 نفر برشمرد و گفت که همواره بر سر ایران ایر زده‌اند که این ایرلاین مازاد نیرو دارد، حال آنکه ایران‌ایر باید هواپیمای بیشتری داشته باشند و ادامه داد که ایران ایر درحال حاضر 65 فروند هواپیما دارد که از این تعداد فقط  26  فروند آن فعال هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصور عابدی 0 0

    سلام
    دوران مدیریت ضعیف ایشان ضربات بدی به پیکره هما وارد شد،و هنوز هم الهی‌ام نیافته است.ایشان فقط بخاطر ژست بکار گماردن زنان در پست های حساس با لابی خواهرزاده عباس اخوندی که یک کمک خلبان در هما بود به این سمت منصوب شد و بعد ازخسارات فراوان به هما بالاخره خودشان ایشان را عزل کردند و بخاطر افکار عمومی ایشان را به مدیریت کیش ایر منصوب کردند که آنجا هم بعد از خسارات فراوان به حاشیه رانده شد،ایشان روحیه خاصی داشت که ناشی از عدم توجه به ایشان حالت مرد ستیزی داشت