| کد خبر: 191691 |

شورش رانندگان «اوبر» علیه کاخ 72 میلیون دلاری آقای رئیس!

این اقدام، مثل سیلی به صورت رانندگان اوبر بود. آن‌هم وقتی که اوبر با ادعای شکستن قوانین ‌کارگری و نقض قوانین موجود به نفع کارگران وارد شد. سیستم سرمایه‌داری به شکل ناروایی به او پاداش خارق العاده‌ای ‌داده است، آن هم در جلوی چشم کارگران و رانندگان این شرکت.

تین نیوز

دو معامله بزرگ و لاکچری در لس‌آنجلس صورت گرفته است؛ درحالی‌که در این منطقه اختلاف طبقاتی وحشتناکی ‌وجود دارد و هزاران نفر در خیابان‌ها زندگی می‌کنند. ‌

به گزارش تین نیوز به نقل از شهروند، روز دوشنبه، گزارش‌های متعددی آمد از این‌که گرت کمپ، موسس شرکت اوبر و شریکش الیزا گوین یک کاخ بزرگ را با ‌قیمت بیش از ٧٢‌میلیون دلار خریدند. گفته می‌شود این کاخ با ١١٠٠ متر مربع مساحت، بزرگترین خانه در این ‌منطقه است.‌

البته این بزرگترین و گران‌قیمت‌ترین معامله‌ای نیست که در هفته گذشته در لس‌آنجلس صورت گرفته است. کاخ ‌‌٥٢٠٠ متر مربعی دیگری در هفته گذشته در این منطقه از سوی آرون اسپلینگ، تهیه‌کننده تلویزیون به قیمت ١٢٠ ‌میلیون دلار خریداری شد که رکورد بالاترین قیمت خانه در تاریخ لس‌آنجلس را شکست.‌

فروش این کاخ‌های گرانقیمت درحالی اتفاق می‌افتد که لس‌آنجلس با نابرابری‌های فزاینده و بحران مسکن و ‌بی‌خانمانی مواجه است و بحث‌های زیادی در این مورد صورت گرفته که چه کسانی از رشد اقتصادی این منطقه بهره ‌می‌برند.‌املاک هولمبی هیلز یک ملک ٤,٧ هکتاری است که بزرگترین ملک خانوادگی لس‌آنجلس است. این ملک در ‌سال ١٩٩١ برای آرون اسپلینگ ساخته شد و به نوشته لس‌آنجلس تایمز، حالا ١٢٣ اتاق دارد. ‌

اما چیزی که موضوع خرید کاخ توسط گرت کمپ، موسس شرکت اوبر را از ملک آرون اسپلینگ مجزا می‌کند، این است ‌که در ماه‌های اخیر بسیاری از رانندگان اوبر برای دستمزدهایشان دست به اعتراض زده‌اند. ثروت کمپ حدود ٤,٢ ‌میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.‌خرید این ملک ٧٢‌میلیون دلاری جنجال زیادی بین فعالان و رانندگانی که مدت‌هاست برای حقوق خود و بهبود شرایط ‌کاری تلاش می‌کنند، ایجاد کرده است.‌نیکول مور، یکی از رانندگان اوبر در لس‌آنجلس می‌گوید: «این مصداق بارز این است که یک‌درصد از افراد، ثروت ٩٩‌درصد ‌را می‌دزدند. کمپ خانه‌ای ٧٢‌میلیون دلاری را درحالی خریده که بسیاری از رانندگان اوبر در ماشین‌هایشان ‌زندگی می‌کنند. ما برای دستمزدهایمان می‌جنگیم، اما این افراد حتی حاضر نیستند ثروتشان را با کسانی که به ‌ثروت‌اندوزی آنها کمک کرده و شرکت آنها را ساخته‌اند، به اشتراک بگذارند.»‌

خانم مور، کسی است که در لس‌آنجلس به صورت پاره وقت رانندگی می‌کند و یک کار تمام وقت هم در بخش درمان ‌دارد؛ چراکه به گفته او، هزینه‌های زندگی و اجاره خانه در لس‌آنجلس بسیار بالاست. او به گاردین می‌گوید: «این کار ‌نفرت انگیز است. اختلاف درآمد و شکاف طبقاتی به طرز عجیبی حکمفرماست.»‌

کریم بایومی، راننده دیگری از شرکت اوبر در لس‌آنجلس می‌گوید: «این آدم (گرت کمپ) دارد با پول ما این خانه‌های ‌باشکوه را می‌خرد. با پولی که ما با زحمت به دست آورده‌ایم که آنها به راحتی و غیرمنصفانه از دست ما می‌گیرند. این ‌استثمار است.»‌

وینا دوبال، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا و فعال حقوق کارگری می‌گوید که خرید این کاخ باشکوه از سوی گرت کمپ ‌نشان‌دهنده این است که او قصد ندارد بهبودی در شرایط رانندگان ایجاد کند.‌

خانم دوبال می‌گوید: «این اقدام، مثل سیلی به صورت رانندگان اوبر بود. آن‌هم وقتی که اوبر با ادعای شکستن قوانین ‌کارگری و نقض قوانین موجود به نفع کارگران وارد شد. سیستم سرمایه‌داری به شکل ناروایی به او پاداش خارق العاده‌ای ‌داده است، آن هم در جلوی چشم کارگران و رانندگان این شرکت.»‌

وینا دوبال با بیان این‌که جنگ کارگران برای بیمه، حداقل دستمزدها همچنان ادامه دارد، ٧٢‌میلیون دلار می‌توانست ‌مسیر زیادی را پیش ببرد: «این حجم از پول می‌توانست زندگی مردم و رانندگان اوبر را عوض کند.» این استاد دانشگاه ‌همچنین اذعان کرد که بسیاری از رانندگان اوبر، بر خدمات عمومی و کمک‌های دولتی تکیه کرده‌اند و حقوق‌های پایین ‌آنها نمی‌تواند جوابگوی نیازهای آنها، مالیات‌ها و هزینه‌هایشان باشد. این پول امثال ماست که برای خرید آن خانه صرف ‌شده است.»‌

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.